Piastri zůstává první, předčasný konec Hülkenberga

VC Bahrajnu – 3. trénink
McLaren nadále vládne. V závěrečném volném tréninku na Velkou cenu Bahrajnu zvítězil Piastri před Norrisem. Hülkenberga zastavily technické problémy už po 30 minutách.
Třetí trénink nebyl stejně jako ten první příliš reprezentativní. Konal se totiž ještě za denního světla, což nebude případ kvalifikace ani závodu, které se odjedou pod umělým osvětlením. V úvodu se proto na dráhu nikdo moc nehnal. Během prvních 10 minut se objevili v akci pouze piloti Haasu Ocon s Bearmanem a také Hamilton. Až poté se začali vydávat ven ze svých garáží i ostatní.
Už po polovině tréninku byl Piastri první s časem 1:33,324. Za ním následovali Norris (1:33,796) a Alonso (1:34,237). Tou dobou ale ještě neměli na kontě kolo na měkké sadě například Verstappen nebo jezdci Mercedesu Russell a Antonelli. Nizozemec měl jeden z pokusů rozjetý, po chybě v 11. zatáčce ho ale musel zabalit.
V závěrečných minutách, kdy nasadili měkké gumy konečně i piloti Mercedesu, se sice v čele na okamžik ukázali Verstappen a dokonce také Gasly, Piastri ale vzápětí kontroval s kolem v hodnotě 1:31,646. Nakonec Australan trénink vyhrál o 668 tisícin před Norrisem. Třetí skončil Leclerc.
Piloti Mercedesu Russell a Antonelli se nakonec dostali na čtvrté, respektive páté místo. U Red Bullu nemůže být důvod ke spokojenosti. Verstappen obsadil až osmou příčku a Cunoda dokonce až poslední dvacátou. Japonec ztratil na čtyřnásobného mistra světa téměř dvě vteřiny.
Před kvalifikací mají na čem pracovat u Sauberu. Hülkenberg totiž v polovině tréninku zůstal stát na trati s technickým problémem, čímž se postaral o režim virtuálního zpomalovacího vozu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,646 | 12 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,314 | + 0.668 | 17 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,480 | + 0.834 | 18 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,827 | + 1.181 | 12 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:32,916 | + 1.270 | 11 |
6. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:32,974 | + 1.328 | 17 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:33,023 | + 1.377 | 14 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:33,027 | + 1.381 | 12 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:33,092 | + 1.446 | 14 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:33,111 | + 1.465 | 17 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:33,240 | + 1.594 | 16 |
12. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:33,347 | + 1.701 | 17 |
13. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:33,370 | + 1.724 | 13 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:33,548 | + 1.902 | 17 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:33,753 | + 2.107 | 15 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:34,335 | + 2.689 | 17 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:34,363 | + 2.717 | 15 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:34,518 | + 2.872 | 15 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:34,636 | + 2.990 | 7 |
20. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:34,965 | + 3.319 | 14 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren