Seznamte se s McLarenem MCL60
Další vývojové stádium inspirováno Red Bullem.
Po McLarenu MCL36 jsme očekávali MCL37, ale místo toho byl vůz pojmenován MCL60, čímž tým z Wokingu upozorňuje na 60. výročí svého založení v roce 1963. Stejně jako na vozech Bruce McLarena, i na MCL60 naleznete papájově oranžovou barvu, ačkoli jí není mnoho. Jako několik jiných odhalených vozů sezony 2023, i nový McLaren je částečně zahalen do černé. Z pokračujícího trendu můžeme usoudit, že vozy jsou nadále v blízkosti hmotnostního limitu a týmy rády ušetří každý gram barvy. Přechod mezi oranžovou a černou opět doplňuje světle modrá a barvami hýří pouze boky kol obsazené sponzorem Google Chrome.
Při představení vozu byl oblíbený Lando Norris, nováček Oscar Piastri a s nimi i nový šéf týmu, Andrea Stella, který se kormidla chopil po nečekaně rychlém odchodu Andrease Seidla do Sauberu.
Na straně aerodynamiky je vidět, že MCL60 vychází ze svého předchůdce. McLaren se ale již loni uprostřed sezony nechal inspirovat dominantním vozem Red Bull RB18 a nasadil podseknuté bočnice. V zimě měl čas narychlo osvojený koncept dále rozvinout, díky čemuž vidíme změny v této oblasti.
Jako všem týmům i McLarenu část zdrojů na vývoj vozu odčerpala podlaha. V této oblasti FIA sama upravila pravidla z důvodu boje proti porpoisingu, který viděla jako bezpečnostní riziko ohrožující zdraví jezdců. Stella vyzdvihl pokrok na straně aerodynamiky, ale fanoušky upozorňuje, že některé změny v ostatních oblastech jsou naplánovány až na začátek sezony, kde tedy McLaren chystá agresivní vývoj.
Na Norrise se už hledí jako na jezdce se zkušenostmi a stabilně silnými výkony, ačkoli mu je teprve 23 let. Diametrálně odlišně je na tom 21letý Piastri, jenž je sice šampionem F2, což je nejlepší možná kvalifikace pro nováčka, avšak celý rok 2022 strávil na lavičce jako rezervní jezdec Alpinu a později testovací jezdec McLarenu. Na trať se sice dostal, ale už více než 12 měsíců nezávodil.
McLaren MCL60. Foto: McLaren
Zdroj: McLaren, Motorsport, úvodní foto: McLaren