Ferrari hledalo, kouzelnou hůlku nenašlo
Všechny naděje vkládá do vývojového týmu.
Ferrari využilo dny před odletem do Austrálie k analýze dat ze dvou hodně odlišných okruhů, na kterých se jely první dvě velké ceny sezony. Po dvou týdnech však není o moc moudřejší. Vůz dokáže být hodně rychlý, to je vidět na umístěních v kvalifikaci. Najít způsob, jak tomuto rychlému vozu zabránit v rychlém zničení pneumatik ovšem asi bude během na dlouhou trať. A body se udělují na konci závodu.
"Popravdě řečeno, analýzy ukázaly, že vůz nemá žádnou zásadní chybu, prostě není dobrý v tom, že je v závodě velmi nepředvídatelný. Strašně žere pneumatiky, budou potřebné změny,“ řekl Charles Leclerc. „Je nervózní, takže ho potřebujeme uklidnit, aby z něj byl dobrý závodní vůz. Dobré je, že to všichni vidíme, v Maranellu i tým na okruzích, a že Ferrari má lidské zdroje, kapacitu reagovat. Pokud budeme všichni tahat za jeden konec lana, určitě to opravíme. Ne okamžitě, spíše ve střednědobém horizontu.“
Oprava ve střednědobém horizontu, to už může mít Red Bull titul dávno jistý. A vyjádření Carlose Sainze není o nic optimističtější.
"Doufáme, že nám pomohou nové díly, když je nasadíme na vůz. Že budeme mít lepší závodní vůz, protože naše možnosti jsou teď velmi omezené," řekl španělský závodník. „Nesmíme chodit do soubojů, protože máme problém se špinavým vzduchem. Vůz rychle žere pneumatiky, takže prioritu má management pneumatik a neexistuje možnost zatlačit na ně kvůli souboji. To omezuje i naše strategické možnosti. Známe naše slabá místa, která potřebujeme zlepšit, abychom měli trochu více manévrovacího prostoru.“
Sainz také řekl, že z určitého úhlu pohledu byl spokojenější na začátku roku 2022. Sice evidentně zaostával za Leclercem a byl kvůli tomu pod tlakem, ale alespoň věděl, že sedí ve voze schopném vyhrávat závody. Teď má sice více bodů než Leclerc, i kvůli selháním řídící elektroniky v Monačanově voze, ale na vítězství v závodě nepomýšlí.
Jezdce Ferrari úsměv rychle přešel. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari