Šance pro Leclerca i Verstappena

VC Ázerbájdžánu – kvalifikace
Leclerc dostane v Baku další šanci na vítězství. Pilot Ferrari vybojoval pole position před Piastrim a týmovým kolegou Sainzem. Verstappen se sice kvalifikoval až jako šestý a podlehl mimo jiné týmovému kolegovi Pérezovi, Nizozemcův hlavní rival na čele průběžného pořadí Norris byl ale vyřazen už v první části a v neděli odstartuje až jako sedmnáctý.
V 15:00 hodin místního času vypukl v Ázerbájdžánu boj o startovní pozice pro nedělní závod. Ačkoli při třetím tréninku sem tam spadly nějaké kapky deště, před kvalifikací bylo slunečno a rovněž se oteplilo.
Už před začátkem kvalifikace bylo jasné, že pole position určitě nevybojuje Čou. Pilot Sauberu by sice nepatřil k papírovým favoritům ani za normálních okolností, před startem kvalifikaci ale dostal penalizaci v celkové výši 20 míst. Mohlo za to nasazení třetího zásobníku energie a třetí kontrolní elektroniky. Jelikož nasbíral odsun o více než 15 pozic, tak to podle pravidel automaticky znamenalo odsun na konec roštu.
Hned v úvodu se na trať vydala většina monopostů. Piloti Mercedesu necílili na nejrychlejší čas hned od začátku. Hamilton i Russell totiž pro první metry obuli střední směs pneumatik.
První část nakonec skončila velkým překvapením. Vyřazen byl totiž mimo jiné sedmnáctý Norris. Nepostoupili ani šestnáctý Ricciardo, osmnáctý Bottas, devatenáctý Čou a dvacátý Ocon.
Norrisův poslední pokus zhatily žluté vlajky. Ty byly vyvěšeny kvůli Oconovi. Z Francouzova monopostu se valil dým a dojížděl pomalým tempem do boxů.
Nejrychlejší čas první části zajel Hamilton před Albonem a Piastrim. Vysoko se umístil mimo jiné osmý Colapinto. Nedaleko od vyřazení se nacházel i dvanáctý Sainz.
Do druhé části postoupil z prvního místa Verstappen. Druhý skončil Leclerc, třetí Pérez, čtvrtý Russell, pátý Alonso, šestý Colapinto, sedmý Sainz, osmý Piastri, devátý Hamilton a desátý Albon. Vyřazení potkalo Bearmana, Cunodu, Gaslyho, Hülkenberga a Strolla.
Po prvních pokusech to vypadalo velmi dobře pro Ferrari. Vedl Leclerc s časem 1:41,610 a za ním následoval kolega Sainz (1:41,815). Třetí pozici držel Piastri (1:41,827). Následovali Russell, Pérez, Verstappen, Hamilton, Albon, Colapinto a Alonso. Verstappenův úvodní pokus pokazila chyba v závěrečném sektoru, kde musel krotit svůj vůz.
Ještě před začátkem druhých pokusů ztratil naději na zlepšení Albon. Závodníkovi Williamsu nechali mechanici za hlavou chlazení a Thajec tak odstavil svůj vůz na výjezdu z boxů.
Leclercovi se podařilo v závěrečném pokusu ještě jednou zrychlit a upevnil si pole position. Na druhé pozici skončil Piastri, na třetí Sainz. Čtvrtý čas zajel Pérez, pátý Russell, šestý Verstappen, sedmý Hamilton, osmý Alonso, devátý Colapinto a desátý Albon.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:42,775 | 1:42,056 | 1:41,365 | 20 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:43,033 | 1:42,598 | 1:41,686 | 19 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:43,357 | 1:42,503 | 1:41,805 | 23 |
4. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:43,213 | 1:42,263 | 1:41,813 | 15 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:43,139 | 1:42,329 | 1:41,874 | 20 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:43,097 | 1:42,042 | 1:42,023 | 20 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:43,089 | 1:42,765 | 1:42,289 | 22 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:43,472 | 1:42,426 | 1:42,369 | 19 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:43,138 | 1:42,473 | 1:42,530 | 20 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42,899 | 1:42,840 | 1:42,859 | 19 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:43,471 | 1:42,968 | 14 | |
12. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:43,337 | 1:43,035 | 16 | |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:43,088 | 1:43,179 | 15 | |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:43,101 | 1:43,191 | 14 | |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:43,370 | 1:43,404 | 14 | |
16. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:43,547 | 9 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:43,609 | 7 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:43,618 | 7 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:44,246 | 10 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:44,504 | 8 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari