Dan Fallows končí u týmu Aston Martin
Příliš mnoho kohoutů na jednom smetišti?
Když Christian Horner řekne, že mu nevadí, že Adrian Newey odchází z Red Bullu, neboť již vážně potřebuje dát nové příležitosti jeho mladším ambiciózním kolegům, tak si řekneme, že prostě něco pozitivního říct musel. Když Frédéric Vasseur řekne, že Neweyho do Ferrari ani nechtěl, protože by jistě přišel o jiné lidi, tak to zní jako výmluva. Nicméně následující zpráva naznačuje, že příliš mnoho kohoutů se na jednom smetišti opravdu nesnese. Nebo technický ředitel Aston Martinu opouští tým kvůli slabším výsledkům letošní sezony i druhé poloviny minulé sezony. Jedno z toho, nebo třeba i oboje.
Odchody a příchody lidí za oponou velkých cen jsou běžné, nicméně Dan Fallows byl vylákán z vítězícího Red Bullu do rostoucího Astonu v dubnu 2022. Pod jeho vedením tedy vznikly pouze dva zelené vozy. Když si uvědomíme, že technický ředitel potřebuje čas, aby věci pod ním zapadly na místo, kde si je představuje, tak je to opravdu málo a výsledky přitom nebyly až tak špatné, i vzhledem k tomu, že tým byl v tomto období vyrušován stěhováním do nové továrny a dalšími personálními změnami.
V roce 2022 přišel také nový šéf týmu, Mike Krack. Andrew Green, bývalý technický ředitel, je nyní vyšším technickým ředitelem. Luca Furbatto je vedoucím designu také od roku 2022 a ve stejnou dobu byl získán Eric Blandin na pozici hlavního aerodynamika, přičemž Andrew Alessi, vedoucí oddělení aerodynamiky, přišel jen rok před nimi. A když máte technického ředitele, vyššího technického ředitele, obsazené posty pod nimi a do toho přijde Newey, asi jim tam začne být trochu těsno a někdo začne být navíc. A Fallows už odešel z Red Bullu, kde pracoval pod Neweym.
Z toho nebo onoho důvodu, Newey bude mít bez Fallowse více prostoru. Foto: Aston Martin
„Tým Aston Martin a technický ředitel Dan Fallows společně oznamují, že Dan už není technickým ředitelem týmu F1. Dan zůstává v koncernu,“ oznamuje tisková zpráva.
Nebylo řečeno, jakou práci by měl Fallows jinde v Aston Martinu vykonávat, ale je možné, že se bude jednat pouze o dočasné umístění, než si najde dost dobré místo v jiném týmu F1 a vyprší platnost konkurenční doložky v jeho staré smlouvě. Je možné, že prosedí celý rok 2025 na lavičce náhradníků a počká si, který tým bude na začátku sezony 2026 nejvíce rozčarován ze svého prvního vozu nové generace a propustí svého technického ředitele.
Roli mohou hrát i výjimky z rozpočtového stropu, které jsou pouze tři pro každý tým. Pokud je dosud Aston využíval pro Kracka, Greena a Fallowse, mohl teď potřebovat jednoho z nich poslat pryč, avšak těžko říci, jestli bude mít Newey i královský plat, když už dostal vlastnický podíl v týmu s tržní hodnotou přesahující miliardu dolarů, nakolik nevíme, jak velký (nebo malý) podíl vlastně dostal.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Aston Martin