McLaughlin nejrychlejší v incidenty nabitém tréninku

Children’s of Alabama Indy Grand Prix – 1. trénink
Scott McLaughlin potvrdil, že mu okruh Barber Motorsports Park sedí. Ostatně byl zde nejrychlejší v předsezonních testech a teď přidal nejlepší čas také v prvním tréninku na nedělní závod IndyCar. Ostatně jak sám přiznal, tak se tu cítí jako doma, protože mu okruh svoji náročností připomíná legendární trať od protinožců Bathurst.
McLaughlin svůj čas zajel až na samotném konci tréninku, když piloti přezuli na měkkou sadu pneumatik. K tomu ale vedla dlouhá cesta. Nejprve veteráni přenechali trať nováčkům, kteří pro závodní víkend mají výhodu extra sady pneumatik.
Lundgard byl z nenováčků tím prvním, kdo zajel rychlá kola. Pak ale přišlo první přerušení. Castroneves v 8. zatáčce zkusil příliš využít obrubníku, jeho vůz se vznesl nad dráhu a skončil v kačírku, ačkoliv se zdi vyhnul, museli mu z něj pomoci.
Pak se prvního místa ujal Palou, ale brzy znovu visela nad tratí červená vlajka. Tentokrát proto, že na ni zůstal stát Grosjean, z jehož motoru se valil kouř.
Malukas byl prvním, kdo přezul na měkkou sadu pneumatik a vyskočil na průběžně páté místo. Pak si dramatické chvilky odbyli dva jezdci. Nejprve O´Ward převálcoval několik reklamních banerů, ale bez poškození pokračoval dál. Takové štěstí ale neměl Power. Loňský šampion poškodil o bariéru z pneumatik přední křídlo. A přišlo třetí přerušení.
Na konci piloti dostali ještě pět minut na to, aby vylepšili své časy. Do toho se nakonec dokázal zapojit i Power, který v závěru zajel třetí čas. Nejrychlejší byl s časem 1:06,6610 McLaughlin. Mezi něj a stájového kolegu se vměstnal Herta. Čtvrtý čas patří Dixonovi, lídr šampionátu Ericsson uzavírá první pětku.
Zatímco v závodech na městských okruzích nepředváděli zatím příliš dobré výkony piloti týmu Penske, v Alabamě je to jiná písnička. Podtrhuje to sedmým místem Newgarden. Také Lundgaard šestým časem dal naději týmu Rahal Letterman Lanigan Racing, že nebude vymetat chvost pole jako v předchozích závodech.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:06,6610 | 16 | |
2. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:06,8193 | + 0.158 | 17 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:06,8985 | + 0.238 | 21 |
4. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:06,9345 | + 0.274 | 17 |
5. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:06,9994 | + 0.338 | 19 |
6. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:07,0200 | + 0.359 | 22 |
7. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:07,0579 | + 0.397 | 17 |
8. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:07,0771 | + 0.416 | 15 |
9. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:07,1071 | + 0.446 | 19 |
10. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:07,1678 | + 0.507 | 22 |
11. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:07,2483 | + 0.587 | 21 |
12. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:07,3181 | + 0.657 | 19 |
13. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:07,3990 | + 0.738 | 18 |
14. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:07,4038 | + 0.743 | 21 |
15. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:07,4101 | + 0.749 | 19 |
16. | ![]() |
Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | 01:07,4765 | + 0.816 | 17 |
17. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:07,4770 | + 0.816 | 30 |
18. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:07,5920 | + 0.931 | 20 |
19. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:07,6038 | + 0.943 | 9 |
20. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:07,7399 | + 1.079 | 18 |
21. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:07,7901 | + 1.129 | 23 |
22. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:07,8077 | + 1.147 | 20 |
23. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:07,9041 | + 1.243 | 19 |
24. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:07,9130 | + 1.252 | 26 |
25. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:07,9557 | + 1.295 | 30 |
26. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:08,0966 | + 1.436 | 16 |
27. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:08,3643 | + 1.703 | 27 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment