Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

V Alpinu to začíná vřít

V Alpinu to začíná vřít

Ředitel otevřeně kritizuje šéfa týmu.

Generální ředitel automobilky Alpine začal otevřeně kritizovat tým z Enstonu. Důvod nespokojenosti je zřejmý. Úkolem stáje pro letošní rok bylo zabetonovat se na čtvrtém místě, přinejmenším. Alpine je tovární tým, nemá být ve středu pole, což je také důvodem, proč už z pozice šéfa týmu byl odejít Cyril Abiteboul na konci roku 2021 a po něm v rychlém sledu Davide Brivio a Marcin Budkowski. Na začátku roku 2022 kancelář šéfa týmu obsadil Otmar Szafnauer.

Sezonu jsme začali za našimi vývojovými plány. Nemáme vůz, který by nám umožnil s náskokem obsadit čtvrté místo,“ postěžoval si Laurent Rossi. „Udělalo se mnoho chyb. Příliš mnoho. Když máte pomalý vůz a děláte chyby, tak výsledky nemohou být dobré. Vypadá to na náročný rok. Sezona je ještě mladá. Neříkám, že to vzdáváme, ale některé věci by se měly změnit.

Po téměř čtvrtině sezony je Alpine na šestém místě Poháru konstruktérů. Za ním je malý tým Haas a před ním McLaren, který přitom bojuje s vlastními problémy a také není se svým vozem vůbec spokojený. Nejvíce ale musí Rossiho zlobit druhé místo týmu Aston Martin, kterému se v zimě povedl obrovský skok vpřed a ukazuje, že i Mercedes a Ferrari jsou porazitelné. Rossi svůj hněv soustředil na Szafnauera.

On je zodpovědný za výsledky týmu. To je jeho práce. Nemá se kam schovat. Otmar byl do týmu přiveden, aby otočil loď na správný kurz. Cílem bylo dosáhnout každý rok viditelný progres. Byli jsme pátí, byli jsme čtvrtí a už bychom chtěli pódia. Loni jsme měli tým s poměrně dobrými výsledky, obsadil čtvrté místo. Bylo to nejlepší umístění za poslední roky, příslib do budoucnosti. A kde jsme teď se stejným týmem? Jasně, Otmar nedělá všechno vlastnoručně, osobně, ale nakonec nese zodpovědnost za všechno.

Ke spokojenosti se Szafnauerem nejspíše nepřispívá ani loňské fiasko na přestupovém trhu, kde přišel o Fernanda Alonsa, jenž teď nejenže sbírá jedno pódiové umístění za druhým, ale jako jeden z nejpopulárnějších a nejznámějších jezdců F1 pomůže prodat nejeden vůz Aston Martin, místo aby pomohl zlepšit prodej alpinů, což je primární důvod účasti automobilky ve F1. Že zároveň přišel o odchovance Oscara Piastriho, po nepěkné mediální přestřelce, je třešničkou na dortu, ačkoli chuť si Francouzi poté trochu napravili získáním Pierra Gaslyho.

Pokud nesplní cíl, ale tým bude běžet jako hodinky a dokáže změnit kurz, tak to budou polehčující okolnosti a může se přihlédnout k dobrým vyhlídkám do budoucnosti. Ale pokud ne, tak konsekvence musí být. A nebudu čekat do konce roku. Trajektorie není správná, potřebujeme změny hned. Aston má méně inženýrů, pokud se nemýlím, ještě nemá ani vlastní větrný tunel, nová továrna je pouze ve výstavbě. Prostě má správné lidi. Takže s kreativitou a efektivitou se to dá a řeči o nedostatku zdrojů by byly pouze výmluvou.

Rossi nebude mít se Szafnauerem trpělivost až do konce roku. Foto: Alpine

Přečíst si kritiku v novinách, to nikomu nepomůže. Viděl jsem titulky, vím, že něco bylo řečeno, ale nenašel jsem čas přečíst si to,“ brání sebe a svůj tým Szafnauer. „Všichni toužíme po lepších výsledcích. Máme zkušený tým, nejlepší techniky a inženýry, tlačíme na sebe. Musíme vůz opravit.

Zdroj: Motorsport, F1, Canal+, úvodní foto: Alpine