Drugovich si znovu řekl o místo
e-Prix Říma – nováčkovský trénink
Felipe Drugovich nadále ukazuje týmu Maserati a celému startovnímu poli formule E, že by pro příští sezonu stálo za zvážení jeho angažmá. Po nejrychlejším čase při nováčkovském testu v Berlíně totiž Brazilec ovládl i třicetiminutové nováčkovské tréninkové jízdy v ulicích Říma. Jehan Daruvala a Adrien Tambay naopak nedostali šanci se předvést. Ani jeden z nich totiž nezajel měřené kolo, neboť stáje Mahindra a ABT Cupra trápí potíže se softwarem. V úzkých se během tréninku ocitli také Daniil Kvjat a Jifej Je.
Nováčkovský trénink se podařilo Drugovichovi ovládnout s časem 1:43,736. Loňský šampion F2 tak porazil o 312 tisícin sekundy úřadujícího šampiona DTM Sheldona van der Lindeho, kterému dal šanci Jaguar. Nejlepší trojici zkompletoval Luca Ghiotto v barvách Nissanu.
Brazilcovi se podařilo zvítězit i přesto, že se během tréninku soustředil i na jiné věci než na zajetí nejrychlejšího kola. Mimo jiné totiž pomáhal sbírat stáji Maserati data o hospodaření s energií.
Drugovich si dnešním nejrychlejším časem opět řekl o místo na startovním roštu další sezony. Brazilec se už po testování v Berlíně nechal slyšet, že by ho působení v tomto šampionátu lákalo. U stáje Maserati by teoreticky mohl nahradit Maximiliana Günthera, pokud by německého jezdce zavála přestupová škatulata jinam. Edoardo Mortara by měl s týmem zůstat.
Po svém loňském titulu ve F2 se sice Drugovich pokoušel získat sedačku ve F1, nakonec na něj ale zbyla pouze role rezervního jezdce u týmu Aston Martin. Nyní se jeho sen o královně motorsportu zdá být ještě vzdálenější a nic nenasvědčuje tomu, že by v ní měl příští rok závodit.
Daruvala s Tambayem bez času
Ne všem se ovšem nováčkovský trénink vydařil tak jako Felipemu Drugovichovi. Zcela opačná byla situace u Jehana Daruvaly s Adrienem Tambayem. U stájí Mahindra a ABT Cupra (která je zákaznickou stájí Mahindry) se totiž objevily potíže se softwarem. Kvůli tomu mohli oba jezdci objet pouze jedno kolo a poté se vrátili zpět k mechanikům. Žádný měřený čas si na své konto nepřipsali.
Žádné nehody, které by si vyžádaly červenou vlajku, jsme během tréninku neviděli. To ale neznamená, že se vše obešlo bez potíží. Dvakrát byla totiž vyvěšena žlutá vlajka. Jezdcům totiž dělala problémy sedmá zatáčka. Zatímco nejprve zde probrzdil Jifej Je, o několik minut později potkal stejný problém Daniila Kvjata.
Šlo sice o nováčkovský test, většina pilotů ale neseděla v monopostu formule E poprvé. Deset z nich se totiž účastnilo už nováčkovského testu v Berlíně. Jedinou výjimkou byl Yann Ehrlacher. Pro dvojnásobného šampiona světového poháru cestovních vozů WTCR šlo o první svezení nejen ve formuli E, ale ve formulovém monopostu vůbec. Nakonec zajel pátý čas se ztrátou 611 tisícin na Drugoviche.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Felipe Drugovich | Maserati | Maserati | 1:43,736 | 12 | |
2. | Sheldon van der Linde | Jaguar | Jaguar | 1:44,048 | + 0.312 | 12 |
3. | Luca Ghiotto | Nissan | Nissan | 1:44,153 | + 0.417 | 14 |
4. | Charlie Eastwood | McLaren | Nissan | 1:44,191 | + 0.455 | 13 |
5. | Yann Ehrlacher | DS Penske | DS | 1:44,347 | + 0.611 | 12 |
6. | Zane Maloney | Andretti | Porsche | 1:45,028 | + 1.292 | 12 |
7. | Daniil Kvjat | NIO | NIO | 1:45,338 | + 1.602 | 16 |
8. | Jifej Je | Porsche | Porsche | 1:45,617 | + 1.881 | 11 |
9. | Jack Aitken | Envision | Jaguar | 1:45,766 | + 2.030 | 10 |
10. | Jehan Daruvala | Mahindra | Mahindra | - | 1 | |
11. | Adrien Tambay | ABT Cupra | Mahindra | - | 1 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: ABB Formula E