Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nesuďte McLaren v Bahrajnu

Nesuďte McLaren v Bahrajnu

Alpine máme hledat někde vzadu.

Jezdci některých týmů začali brzdit očekávání fanoušků dříve, než v Bahrajnu začal první trénink. Na základě třídenního testu na okruhu as-Sachír vidí, že to s konkurenceschopností jejich nového vozu nevypadá nejlépe. Pouze dočasně zklamaní by mohli být fanoušci McLarenu, protože povaha okruhu kladoucí prioritu na rychlou akceleraci oranžovému vozu nevyhovuje.

Bahrajn nám nikdy neseděl, nikdy jsme tam neměli nejlepší výsledky,“ řekl Lando Norris. „Nechci se předem vzdávat, ale i kdyby první závod nedopadl dobře, to ještě není konec sezony. Naši konkurenceschopnost bude možné posoudit po dvou-třech, nebo možná čtyřech-pěti závodech.

Z nasbíraných dat je zřejmé, že nový vůz je rychlejší než loňský. S některými věcmi se ale nepovedlo pohnout o tolik, kolik bych chtěl. Kolik bychom všichni chtěli. A některé z těch problémů budou v Bahrajnu velmi viditelné kvůli povaze tohoto okruhu.

Hlavu v smutku mají jezdci stáje Alpine. Na A524 v aktuální verzi se asi těžko hledá něco dobrého a veškeré naděje se upírají ke zlepšení konkurenceschopnosti v průběhu sezony.

Nevíme, jak přesně na tom jsme. Vy (média) vykreslujete nejhorší z možných scénářů. I ten je možný, ale ani to by ještě nebyl konec,“ řekl Esteban Ocon.

"Ano, některé cíle zůstaly prozatím nesplněny, ale to ještě neznamená, že je nemůžeme naplnit v průběhu sezony," dodal Pierre Gasly. „Všichni v týmu jsou soutěživí, nikomu se nelíbí pomyšlení na náročný start do sezony. To nebylo součástí plánu. Ale takhle to prostě je a musíme se tomu postavit jako tým. Já se budu těšit na nové věci, protože máme řešení. Krátkodobá i střednědobá.

Na A524 jsou prý nejlepší ty příležitosti k velkému zlepšení. Foto: Alpine

Gasly dále přiznal, že vozu nejvíce ze všeho chybí jednoznačně přítlak a přilnavost, ačkoli analytici po testech mluvili i o nadváze vozu jako vážném problému. Podobnou rétoriku jako z tábora Alpinu, radost z pestrých možností, jak vůz v budoucnu zlepšit, má i tábor Sauberu.

Vzhledem k počtu zaměstnanců máme připravený velmi agresivní vývojový plán,“ řekl James Key. „Tím se s velkými nároky vypořádává brilantně, ačkoli bychom určitě dovedli využít více rukou nebo více hlav.

Spolehlivost v testech nejvíce potrápila Williams, který dával vůz dohromady na poslední chvíli. Alexander Albon očekává, že z pohledu rychlosti bude FW46 v zadní části středu pole, nebo v zadní skupince, v závislosti na okruhu.

Zdroj: motorsport, RaceFans, úvodní foto: McLaren