Také Bob Bell opustil Alpine
Alonso ho vítá u Aston Martinu.
Na seznam odchodů z týmu Alpine si můžeme připsat jméno Bob Bell. Nový šéf Alpinu to asi nebude považovat za velkou ztrátu, ale u Astonu Bella vítají s radostí.
Bell má za sebou dlouhou kariéru. Určitě je třeba zmínit, že už v roce 1982 pracoval pro McLaren jako aerodynamik, podílel se i na dominantním MP4/4. Když Alonso získal s týmem z Enstonu své dva tituly, Bell tam byl technickým ředitelem. Po Crashgate byl nakrátko i šéfem týmu Renault, než ho francouzská automobilka prodala. Potom byl tři roky technickým ředitelem týmu Mercedes, takže má svůj podpis i na voze F1 W05, který dominoval sezoně 2014. V tom roce z týmu odešel. Když Renault znovu koupil svůj starý tým, Bell nakrátko přijal místo vyššího technického ředitele, než odešel do klidnější pozice technického poradce a začal pracovat v Alpine Labs, které se věnuje využívání technologií z F1 mimo F1.
Již 65letý Bell nejde do důchodu, ale naopak, bude F1 opět věnovat více času. Aston Martin ho přivítal na pozici, kterou nazval výkonný ředitel – technický. Má dohlížet na techniku, inženýrství i výkony zelených vozů ze Silverstonu. Bude pracovat rovnou pod šéfem týmu, Mikem Krackem, přičemž technickým ředitelem týmu zůstává Dan Fallows, kterého Aston jen nedávno získal z Red Bullu. Bell tedy bude nejspíše působit jako vyšší technický ředitel, věnovat se dlouhodobým projektům, ne přímo vozu. Tým se nedávno přestěhoval do nové továrny a za dva roky z něj už bude tovární tým Hondy, takže práce je tam určitě více než dost.
Do Astonu k Martinu Whitmarshovi přibyl další bývalý šéf týmu. Foto: Renault
„Když do týmu přicházejí zkušení lidé, tak v tom samozřejmě není žádná nevýhoda. Je to dobře. Ještě potřebujeme všechny přesvědčit, aby pracovali jako jeden tým,“ řekl Fernando Alonso. „Tohle má na starosti Martin (Whitmarsh) a vlastně i Lawrence (Stroll) jako náš lídr. Ale máme skvělou technickou skupinu s úžasnými lidmi a skvělé lídry. Krok za krokem, snad, začneme fungovat jako velký tým.“
Zdroj: motorsport, úvodí foto: Renault