Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kdo dovede porazit Red Bull?

Kdo dovede porazit Red Bull?

Možná to není vidět, ale Red Bull zaostává.

Max Verstappen opět vyhrál kvalifikaci a tentokrát mu bude na startovním roštu sekundovat Sergio Pérez. Takže Red Bull pokračuje v dominanci. Nebo ne?

Hodně jsme si slibovali od Mercedesu, který byl po prvním tréninku v Suzuce nadšen, avšak kvalifikační rychlost nakonec nebyla nijak silná.

Už známe silné a slabé stránky našeho vozu. Slabým místem jsou rychlé zatáčky,“ vysvětloval dnes po kvalifikaci George Russell. „Během kvalifikace je ve vozech minimum paliva, zatáčky se stávají rychlejšími... Kvůli tomu přirozeně ztrácíme konkurenceschopnost. V závodě se některé z těch zatáček pojedou o 30 km/h pomaleji, takže se vrátí blíže k našemu ideálnímu oknu.

Lewis Hamilton neztrácí optimismus navzdory zprávě, že motor, který jej zradil v Austrálii, už nelze opravit. Poprvé letos v kvalifikaci předčil týmového kolegu.

Tým za uplynulé týdny odvedl fantastickou práci a díky tomu víme mnohem více o tom, jak máme tento vůz správně nastavit. Nyní je v mnohem lepším pracovním okně a jízdu si opět užívám. Doufám, že naše závodní tempo bude silnější než dnešní rychlost.

Za nejsilnějšího soupeře Red Bullu je momentálně pokládáno Ferrari, což Carlos Sainz alespoň částečně potvrdil ziskem čtvrté pozice, ovšem Charles Leclerc je až mezi dvěma mercedesy.

Mám z toho špatný pocit, ale tak jednou za sezonu se jezdci něco takového přihodí. Se vším jsem byl spokojen, vůz byl dobře vybalancován, ačkoli vždy jsou drobnosti, o kterých by se dalo mluvit. Avšak po skončení kola jsem měl pocit, že to bylo dobré kolo. Zůstal jsem velmi překvapený, když jsem viděl, že jsem o sekundu pozadu,“ řekl monacký závodník o svém posledním kvalifikačním kole.

Aston Martinu vypadl Lance Stroll již v první části kvalifikace, což otevřelo dveře do finálové části domácímu jezdci, Júkimu Cunodovi. Fernando Alonso to ale dotáhl až na pátou pozici.

Včera jsem ještě měl starý balík, dnes už nový,“ prozradil španělský matador. „Do večera budeme porovnávat data, abychom potvrdili můj pocit, že nové díly přinesly dobrý progres. Popravdě řečeno, ani jsem nečekal, že budeme až tak konkurenceschopní. Jedno Ferrari bylo o pár setin rychlejší, Leclerc je za námi, stejně jako Piastri a oba mercedesy. Ale v závodě obyčejně nebýváme tak silní, jako v kvalifikaci, takže možná o pár míst přijdeme.

Norris za půl roku zmenšil kvalifikační ztrátu o polovinu. Foto: McLaren

Ze soupeřů Red Bullu byl nejpříjemněji překvapen Lando Norris, jenž za Verstappenem zaostal o tři desetiny a zítra odstartuje ze třetího místa.

Věděli jsme, že osm vozů bude mít podobnou rychlost, takže obsadit místo za dvěma jasně nejrychlejšími je super,“ nechal se slyšet Norris, který prý očekával, že rychlé zatáčky Suzuky budou oranžovému vozu vyhovovat, ale až tak malou ztrátu na Red Bull neočekával. „Dvě desetiny není moc. Myslím, že loni to bylo podstatně více, asi tak polovina sekundy.

A Norris má pravdu, loni v září na Verstappena ztratil více než 0.6 sekundy, a to i tehdy byl McLaren v kvalifikaci Red Bullu ze všech nejblíže. Podle statistik zveřejněných webem RaceFans má všech 10 týmů v Suzuce rychlejší vozy, než měly loni, ovšem Red Bull je týmem s nejmenším zlepšením. Zrychlil o pouhých 0.68 sekundy, což je ještě o pár setin méně než meziroční kvalifikační zlepšení Alpinu. Ferrari se zlepšilo o 0.86 sekundy, McLaren o 0.97, Mercedes o 1.14 a Aston, který se zlepšil nejvíce, až o 1.78 sekundy. Až zítra ale uvidíme, jestli se zásadně zmenšil i rozdíl v závodním tempu.

Zdroj: motorsport, RaceFans, úvodní foto: McLaren