Strategie pomohla více než rychlost
Může se ještě Red Bull zbavit Péreze?
Po zpackané kvalifikaci s poškozeným vozem se Maxi Verstappenovi povedlo odvézt ze Silverstonu body za druhé místo. Více než to je ale překvapivé, že to bylo více zásluhou stratégů a mechaniků Red Bullu než rychlosti vozu. Konkurenceschopnost se měnila spolu s množstvím vody na trati a pneumatikami, ale viděli jsme víceméně vyrovnaný boj tří týmů.
Verstappen na začátku závodu táhl za nejkratší konec, předjeli ho oba vozy McLarenu, které si následně poradily i s mercedesy. Úřadující šampion výrazně zaostával, avšak když začal padat hustší déšť, tým ho včas zavolal pro přechodné pneumatiky. Získal tak spoustu času a stáhl ztrátu na Landa Norrise i Lewise Hamiltona, kteří přezuli o kolo později. George Russell ztratil čas v boxech kvůli dvojité zastávce Mercedesu, Oscara Piastriho nechal McLaren na trati ještě další kolo. Verstappen a Hamilton pak ve stejném kole přezuli zpět na slicky, avšak Norris měl kolo zpoždění a dostal měkké pneumatiky. Nejspíše se mu obojí vymstilo, jelikož se na trať vrátil až jako druhý a rychle spadl až na třetí místo. Za Verstappena.
"Prostě jsme dnes neměli rychlost," řekl nizozemský závodník. „Na začátku závodu, když na tom hodně záleželo, jsem neustále zaostával, takže vyhlídky nebyly dobré. V jednu chvíli jsem si říkal: „To opravdu skončím pátý nebo šestý?“ Ale učinili jsme správná rozhodnutí, přesně ve správném kole jsme přezuli ze slicků na přechodné pneumatiky i z přechodných na slicky. A rozhodně mi pomohlo rozhodnutí obout na poslední stint tvrdé pneumatiky místo měkkých."
Christian Horner a Toto Wolff se shodli v názoru, že za výkyvy v konkurenceschopnosti vozů v průběhu závodu je třeba hledat pneumatiky a odlišnou práci s nimi. Zatímco McLaren byl nejlépe připraven na mokrou trať, Mercedesu vyhovovaly suché ale chladnější podmínky.
Pokud jsou nové zprávy pravdivé, tak Pérez nemá vůbec nic jistého. Foto: Red Bull
A mračna se prý opět stahují nad hlavou Sergia Péreze. I ve Spojeném království jezdil vpředu pouze jeden vůz Red Bullu. Mexičan v sobotu nezvládl dokončit první část kvalifikace a ani v neděli toho moc nepředvedl. Několik zdrojů informuje, že je sice pravda, že nedávno byl oznámen podpis nové smlouvy mezi Pérezem a Red Bullem, a to na dva roky, avšak ve smlouvě se údajně nachází klauzule, která dává týmu možnost smlouvu jednostranně zrušit, pokud se bude Pérez v některém z klíčových dnů ztrácet na Verstappena v šampionátu více než 100 bodů. Od VC Miami přispěl týmu pouze 15 body a Verstappen 119 body a nyní ztrácí 137 bodů. Prvním z klíčových dnů je začátek letní přestávky, druhým přirozeně konec sezony. A rychlost McLarenu a nyní i Mercedesu dává Red Bullu důvod obávat se o Pohár konstruktérů. Zahraniční média tedy už zase spekulují, zda by se měl k Verstappenovi přidat Daniel Ricciardo nebo Júki Cunoda. Nebo snad Carlos Sainz?
„Ne, ne. Nevzdám se a otočím to,“ ujišťuje Pérez novináře i fanoušky.
Zdroj: motorsport, úvodní foto: Red Bull