Garry Paffett hrdinou večerního dramatu
Výsledky šestého závodu sezóny DTM na Norisringu.
Gary Paffett se opět ujal vedení v šampionátu DTM, když dnes podvečer triumfoval v dramatickém závodu na Norisringu. Překvapením letošního šestého podniku se stal Christian Abt, který si se svým loňským Audi dojel pro stříbro. Třetí skončil obhájce titulu Mattias Ekström.
Závod na norimberském městském okruhu představuje tradičně vrchol sezóny a bývá označován jako "německé Monako". Na rozdíl od okruhu v Monte Carlu se však na Norisringu dá předjíždět, čehož si spolu s četnými haváriemi užila rekordní divácká návštěva dosyta.
Start se na rozdíl od Oscherslebenu povedl držiteli pole position Tomu Kristensenovi, ještě v prvním kole se však před něj dostal Garry Paffett. Z roštu se naopak nemohl odlepit Bruno Spengler a výhodu překvapivého třetího místa z kvalifikace tak ztratil hned v prvních vteřinách závodu.
Jako první se se závodem rozloučil Mika Häkkinen a to již podruhé v řadě. Zbrklým manévrem jej při nájezdu do poslední šikany sestřelil kolega Jamie Green. Loňský mistr formule 3 s sebou vzal i Mattiase Ekströma, kterému tak značně zkomplikoval hon na Garryho Paffetta.
Tím však incidenty neskončily, právě naopak. Pověstná zeď za esíčkem Schöller si vybrala i letos své oběti – kontaktu s ní se neubránila řada z jezdců. Krátce před polovinou závodu se s ní ve třicátém kole potkal Rinaldo Capello a odstrojil zde své Audi, což si vyžádalo v té době již druhou žlutou fázi.
Druhý výjezd safety caru pořádně zamíchal kartami, což zřetelně pocítil do té doby suverénně vedoucí Paffett. Dvakrát se snažil soupeřům rychle ujet, dvakrát jej zastavila žlutá fáze. Během té poslední se po zastávce v boxech propadl až do hloubi startovního pole.
Se svým stříbrným šípem se však Brit postupně prokousával dopředu a při cestě do čela závodu si v duelu s největším rivalem Ekströmem symbolicky vzal i vedení v šampionátu. Švédského mistra si ještě v posledním kole odvalil z cesty za třetím místem Manuel Reuter, komisaři však reagovali rychle a Reutera dodatečně penalizovali.
Ekström tak o stupně vítězů nepřišel a bronzová příčka byla po útrapách, které si v závodu vytrpěl, úspěchem. Do cíle však přivezl pouze torzo svého Audi A4, na kterém se podepsaly útoky Greena, Spenglera a hlavně Reutera.
Vcelku nenápadným výkonem (až na nezaviněnou účast v několika kolizích) si připsal další body v sezóně Heinz-Harald Frentzen a potěšil tak po penalizaci Reutera vedení Opelu.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/Odstup |
1. |
G.Paffett | DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes |
1:05:58.262 |
2. |
C.Abt | Audi Sport Team Joest Racing |
+ 3.627 |
3. |
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 6.269 |
4. |
A.McNish | Audi Sport Team Abt |
+ 13.251 |
5. |
M.Tomczyk | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 13.615 |
6. |
H.H.Frentzen | Stern Team OPC |
+ 14.538 |
7. |
T.Kristensen | Audi Sport Team Abt |
+ 21.917 |
8. |
P.Kaffer | Audi Sport Team Joest Racing |
+ 23.310 |
9. |
M.Reuter | Team OPC |
+ 34.250 |
10. |
B.Schneider | Vodafone AMG-Mercedes |
+ 56.012 |
11. |
A.Margaritis | Mücke Motorsport |
+1 kolo |
NC |
L.Aiello | Team OPC |
+11 kol |
NC |
B.Spengler | Junge Gebrauchte von Mercedes |
+13 kol |
NC |
S.Mücke | Mücke Motorsport |
+33 kol |
NC |
M.Fässler | GMAC Team OPC |
+42 kol |
NC |
R.Capello | Audi Sport Team Joest |
+43 kol |
NC |
J.Alesi | AMG-Mercedes |
+49 kol |
NC |
F.Stippler | Audi Sport Team Joest |
+64 kol |
NC |
J.Green | Salzgitter AMG-Mercedes |
+66 kol |
NC |
M.Häkkinen | Sport Edition AMG-Mercedes |
+67 kol |
Všechny časy neoficiální