Čou získal místo u Ferrari
Turvey po 16 letech končí u McLarenu.
Boj o místa na startech velkých cen je již delší dobu dobojován a jak sedá prach, odhalují se nám poslední detaily. Už delší dobu víme, že cenné místo třetího jezdce Mercedesu získal Fin Valtteri Bottas, který přišel o závodní sedačku týmu Sauber poté, co se tým rozhodl vyměnit oba své závodníky. Druhým byl Číňan Kuan-jü Čou, který je podstatně mladší, po třech odjetých sezonách je mu pouze 25 let, ale měl i horší sezonu 2024 než Bottas. Čou byl v letech 2019 až 2021 členem Renault Sport Academy, ale ještě předtím, v letech 2014 až 2018 byl ve Ferrari Driver Academy. Odkdy bylo zřejmé, že na něj letos nezbude žádná závodní sedačka, začal mluvit o touze opět se připojit k Ferrari. A to se mu také splnilo. Ferrari oznámilo, že Čou se stává jeho rezervním jezdcem a rovnou ho také obléklo do svého trička.
Co se vrací k Ferrari. Foto: Ferrari
Čou však není v této pozici sám. Připojil se k dosavadnímu náhradníkovi, Antoniovi Giovinazzimu, jeho předchůdci u týmu Sauber (tehdy Alfa Romeo), jenž spolupracoval s Ferrari Driver Academy, než jej odkoupilo Audi. Giovinazzimu je mezitím 31 let a závodí za Ferrari ve vytrvalostních vozech, takže týmu F1 nemůže být neustále k dispozici. Akademie Ferrari bude mít u Haasu Olivera Bearmana, který už loni pěkně zaskočil za Carlose Sainze, takže není vyloučené, že v případě potřeby by opět u Ferrari zaskakoval Bearman a Čou by zaplnil díru u Haasu, pokud by ten zrovna neměl po ruce svého rezervního jezdce, Pietra Fittipaldiho.
Novou posilu má také Williams, který získal Olivera Turveyho a představil ho jako svého nového vývojového a testovacího jezdce. Zde je důležité, že již 37letý Turvey byl posledních 16 let zaměstnancem McLarenu. Ano, 16 let nepřetržitě, což snad bude i rekord. Nikdy se nepostavil na start velké ceny, vedle závodění ve Formuli E si našel stabilní práci testovacího jezdce McLarenu a dokážeme si představit, že strávil spoustu hodin v jeho špičkových jezdeckých simulátorech. Williams zrovna staví nový simulátor u sebe v Grove a těžko mohl najít někoho, kdo by mu pomohl s kalibrací a využitím nového zařízení lépe než Turvey.
„Spolupracovat s Alexem (Albonem) a Carlosem (Sainzem) bude pro mě privilegium. Oba řadím mezi nejlepší jezdce současnosti. Těším se, že využiji své zkušenosti jezdce i inženýra ke zlepšení rychlosti vozu prostřednictvím práce v simulátoru a podporou závodního týmu,“ řekl Turvey.
Menší novinkou je, že se u Red Bullu mění závodní inženýři. Závodním inženýrem Liama Lawsona bude bývalý výkonnostní inženýr Sergia Péreze, Richard Wood. Připomeňme, že závodním inženýrem Maxe Verstappena zůstává známý Gianpiero Lambiase, přestože se ujme dalších povinností v nové roli závodního šéfa.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Sauber