Novinky

  • 29.01.2025 Bad Hamiltonův test s vozem SF-23 v Barceloně ukončila havárie

  • 28.01.2025 Good Alunni Bravi bude týmovým reprezentantem McLarenu

  • 09.01.2025 Neutral TAG Heuer nahrazuje Rolex v pozici časoměřiče F1

Facebook Instagram

Čou získal místo u Ferrari

Čou získal místo u Ferrari

Turvey po 16 letech končí u McLarenu.

Boj o místa na startech velkých cen je již delší dobu dobojován a jak sedá prach, odhalují se nám poslední detaily. Už delší dobu víme, že cenné místo třetího jezdce Mercedesu získal Fin Valtteri Bottas, který přišel o závodní sedačku týmu Sauber poté, co se tým rozhodl vyměnit oba své závodníky. Druhým byl Číňan Kuan-jü Čou, který je podstatně mladší, po třech odjetých sezonách je mu pouze 25 let, ale měl i horší sezonu 2024 než Bottas. Čou byl v letech 2019 až 2021 členem Renault Sport Academy, ale ještě předtím, v letech 2014 až 2018 byl ve Ferrari Driver Academy. Odkdy bylo zřejmé, že na něj letos nezbude žádná závodní sedačka, začal mluvit o touze opět se připojit k Ferrari. A to se mu také splnilo. Ferrari oznámilo, že Čou se stává jeho rezervním jezdcem a rovnou ho také obléklo do svého trička.

Co se vrací k Ferrari. Foto: Ferrari

Čou však není v této pozici sám. Připojil se k dosavadnímu náhradníkovi, Antoniovi Giovinazzimu, jeho předchůdci u týmu Sauber (tehdy Alfa Romeo), jenž spolupracoval s Ferrari Driver Academy, než jej odkoupilo Audi. Giovinazzimu je mezitím 31 let a závodí za Ferrari ve vytrvalostních vozech, takže týmu F1 nemůže být neustále k dispozici. Akademie Ferrari bude mít u Haasu Olivera Bearmana, který už loni pěkně zaskočil za Carlose Sainze, takže není vyloučené, že v případě potřeby by opět u Ferrari zaskakoval Bearman a Čou by zaplnil díru u Haasu, pokud by ten zrovna neměl po ruce svého rezervního jezdce, Pietra Fittipaldiho.

Novou posilu má také Williams, který získal Olivera Turveyho a představil ho jako svého nového vývojového a testovacího jezdce. Zde je důležité, že již 37letý Turvey byl posledních 16 let zaměstnancem McLarenu. Ano, 16 let nepřetržitě, což snad bude i rekord. Nikdy se nepostavil na start velké ceny, vedle závodění ve Formuli E si našel stabilní práci testovacího jezdce McLarenu a dokážeme si představit, že strávil spoustu hodin v jeho špičkových jezdeckých simulátorech. Williams zrovna staví nový simulátor u sebe v Grove a těžko mohl najít někoho, kdo by mu pomohl s kalibrací a využitím nového zařízení lépe než Turvey.

Spolupracovat s Alexem (Albonem) a Carlosem (Sainzem) bude pro mě privilegium. Oba řadím mezi nejlepší jezdce současnosti. Těším se, že využiji své zkušenosti jezdce i inženýra ke zlepšení rychlosti vozu prostřednictvím práce v simulátoru a podporou závodního týmu,“ řekl Turvey.

Menší novinkou je, že se u Red Bullu mění závodní inženýři. Závodním inženýrem Liama ​​Lawsona bude bývalý výkonnostní inženýr Sergia Péreze, Richard Wood. Připomeňme, že závodním inženýrem Maxe Verstappena zůstává známý Gianpiero Lambiase, přestože se ujme dalších povinností v nové roli závodního šéfa.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Sauber