Hamilton se projel ve F1 75

Zatím je nadmíru spokojený.
Po několika testech ve starších monopostech Ferrari se už Lewis Hamilton dostal i do letošního SF-25. Samozřejmě se jednalo o filmovací den a neměl k dispozici závodní pneumatiky Pirelli. Otázky novinářů, zda je po první jízdě rád, že přestoupil do italského týmu, tedy dostaly pouze předpřipravené odpovědi. Reálně se ale mohl vyjádřit k tomu, co ho čekalo v Maranellu.
„Všichni mají vášeň a všechno je tam pod jednou střechou. To jsem ještě nezažil. Tento tým má všechny ingredience potřebné k vítězení. Ale víme také, že musíme pokračovat v práci. Musíme se zlepšovat a musíme se zlepšovat ve všem.“
„Lewisův příchod povzbudil tým a pomáhá v tolika věcech!“ nechal se slyšet Charles Leclerc, kterému se nyní dostává méně pozornosti. „Měli jsme dobrý vůz, ale potřebujeme více rychlosti a na to jsme se letos zaměřili. Zaměřili jsme se na malá zlepšení v každém směru.“
Nový vůz se sice může podobat loňskému, ale v jejich aerodynamice je několik rozdílů. Ferrari přijalo velkou výzvu nepokračovat přímo ve vývoji loňského vozu, protože prý není kam a přišlo s opravdu novým vozem. Na odstranění dětských nemocí a ladění a ale nebude mít celou sezonu, protože příští rok vstupují v platnost nové technické předpisy a vůz pro sezonu 2026 se prostě nestihne udělat během podzimu a zimy. Přechod na nový projekt se očekává mnohem dříve, než je běžné, tedy v době letní přestávky. Ferrari přesto nastoupí do sezóny s pull-rodem vpředu, přestože dosud používalo push-rod. A to je prý pouze vrchol ledovce.
„Většina vozu je nová, i když to takhle zvenčí nemusí být vidět,“ tvrdí technický ředitel, Loic Serra. „Pod povrchem je skryto několik větších změn, přestože základní filozofie zůstala stejná.“
K otázce přechodu na vývoj příštího vozu Serra řekl, že první rozhodnutí přijdou po čtvrtém nebo pátém závodě sezony a předpokládá, že v létě už bude celý tým zaměřený na rok 2026.
Ferrari SF-25. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari