V Michiganu se jelo pod taktovkou Briana Herty
Firestone Indy 400 - průběh závodu a výsledky
Firestone Indy 400, Michigan International Speedway
200 kol, 400 mil
slunečno
4 žluté fáze, celkem 34 kol
nejrychlejší kolo: Townsend Bell – 32,9991 sekundy ve 3. kole
Brian Herta dokázal se svým týmem připravit svůj vůz na včerejší závod série IRL v Michiganu takovým způsobem, že po zisku pole position nedal ani při vlastním závodě nikomu šanci. Na vedoucí pozici ujel nejvíce kol ze všech a dokázal si poradit i s několika restarty. Jeho stájový kolega a vedoucí muž šampionátu Dan Wheldon dojel druhý, Thomas Scheckter obsadil třetí pozici.
Herta nezaváhal na startu závodu a společně se Scheckterem si dokázali uhájit svá postavení na prvních dvou příčkách. Za nimi to však v úvodních kolech jen vřelo. Nejvíce ztratil v úvodních kolech Buddy Rice, který se propadl až na 14. pozici a rovněž Danica Patrick, jenž se rychle ocitla až na pozici devatenácté. Naopak vpřed se startovním polem prodíral například Townsend Bell, který při té příležitosti zajel nejrychlejší kolo závodu.
V 10. kole bylo pořadí Herta, Scheckter, Wheldon, Kanaan, Bell. První zastávky v boxech, které proběhly pod zelenou vlajkou začal ve 34. kole Yasukawa. Scheckter neuhlídal rychlost svého vozu v boxech a následně byl potrestán jejich průjezdem. Když se pořadí ustálilo, byl ve 40. kole na čele opět Brian Herta, následován se ztrátou 3,5 sekundy Kanaanem, Hornishem a Wheldonem. Scheckter se po trestu ocitl až na 14 pozici.
Do dalšího kola zastávek si dokázal Herta vybudovat náskok přes 6 sekund. První tentokráte zajel do boxů Vitor Meira, ale pro potíže s vozem tam musel v následujících kolech ještě několikrát. I druhá sada zastávek proběhla hladce za zelené fáze závodu a v 80 kole byl na čele stále Herta, následován Wheldonem. V polovině závodu, který se jel stále bez jediné žluté fáze, už Brian Herta vedl o více než 10 sekund, následován stále Wheldonem, Kanaanem a Hornishem.
K první žluté fázi došlo až po dalším kole zastávek, když odešel motor ve voze Eda Carpentera. Devět kol trvalo vyčistění a kontrola tratě a při následném restartu přišel Herta poprvé o vedení, do kterého se posunul Wheldon. Jenomže Brian Herta ukázal všem, kdo byl včera v Michiganu králem a z pátého místa se dokázal během osmi kol dostat zpět do vedení. Jen o jedno kolo později ho ale zastavila další žlutá, když se odporoučel další motor Toyota, tentokráte ve voze Helio Castronevese. Po otevření boxů ve 142. kole se pro tankování rozhodla skupina jezdů na vedoucích místech, ostatní tankovali již při předchozí žluté. Brian Herta však zůstal na trati. Restart v 146 kole stál Hertu opět několik pozic, ale hlavně se ocitl v nezáviděníhodné pozici, že bude muset do boxů pod zelenou vlajkou.
Se soupeři na trati si opět dokázal poradit a postupně se opět dostal do vedoucí skupinky, kam se dokázali probít i Scheckter a Bell. Ve 163. kole musel Herta pro palivo a nové pneumatiky, ale další žlutá, kterou zavinila porucha na voze Danici Patrick, ho vrátila zpět do boje o vedení. Během této žluté fáze totiž zajeli do boxů k zastávkám i ostatní a tak se Herta opět vyšvihl do vedení. Z boxů však již na trať nevyjel Scott Dixon, který byl nucen pro problémy s vozem odstoupit. Stále však nebylo jasné, zda Herta nebude mít ke konci závodu problémy s palivem.
Tuto otázku jasně vyřešila hromadná kolize čtyř vozů ve druhé zatáčce, která přinesla dlouhou žlutou fázi. Ta se neustále protahovala a tak Hertovi přibyl nový problém. Jeho vůz nebyl zjevně při restartech nejrychlejší a hrozilo nebezpečí, že se ve zbylých kolech již nedokáže probít zpět do vedení. K restartu nakonec došlo ve 193. kole a sedm zbývajících kol přineslo nervy drásající souboj mezi Hertou, Kanaanem a Wheldonem. Brian Herta dokázal nakonec dovést tento boj k vítěznému konci a zvítězil před Wheldonem a Scheckterem, který v posledních kolech překonal Kanaana.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
B.Herta | Andretti Green Racing |
02:23:32.5979 |
2. |
D.Wheldon | Andretti Green Racing |
0.0374 |
3. |
T.Scheckter | Panther Racing |
0.1488 |
4. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
0.2357 |
5. |
S.Hornish Jr. | Marlboro Team Penske |
0.4677 |
6. |
B.Lazier | Panther Racing |
0.5268 |
7. |
S.Sharp | Fernandez Racing |
0.9021 |
8. |
D.Franchitti | Andretti Green Racing |
0.9717 |
9. |
P.Carpentier | Red Bull Cheever |
1 kolo |
10. |
R.Briscoe | Chip Ganassi Racing |
1 kolo |
11. |
A.Barron | Red Bull Cheever |
1 kolo |
12. |
A.J.Foyt IV | A.J. Foyt Enterprises |
2 kola |
13. |
J.Kite | Hemelgarn Racing |
3 kola |
14. |
V.Meira | Rahal Letterman Racing |
porucha |
15. |
T.Bell | Panther Racing |
havárie |
16. |
K.Matsuura | Super Aguri Fernandez |
havárie |
17. |
J.Lazier | Chip Ganassi Racing |
havárie |
18. |
R.Yasukawa | Dreyer & Reinbold |
havárie |
19. |
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
porucha |
20. |
D.Patrick | Rahal Letterman Racing |
porucha |
21. |
H.Castroneves | Marlboro Team Penske |
porucha |
22. |
B.Rice | Rahal Letterman Racing |
porucha |
23. |
E.Carpenter | Vision Racing |
porucha |
Všechny časy neoficiální
Fotografie Indyracing media