První oválový e-závod IndyCar ovládl Pagenaud
Chevrolet 275 – závod
Francouz Simon Pagenaud dokázal přijít s nejlepší strategií a vyhrál první virtuální závod IndyCar Series na oválu, konkrétně na Michigan International Speedway. Pagenaud po nepovedené kvalifikaci startoval z hloubi pole, povedlo se mu ale natáhnout oba stinty tak, že mu stačila jediná zastávka v boxech. Po většinu závodu bojovali o vedení Power a Karam. Oba ale museli k mechanikům dvakrát.
Start připomínal závod U.S. 500 před čtyřiadvaceti lety. Tehdy měl závod v Michiganu konkurovat pětistovce v Indianapolisu, která se stala součástí konkurenční Indy Racing League. Předtím, než piloti protnuli startovní čáru, odstartoval Jimmy Vasser řetězovou nehodu, do které bylo zapleteno devět jezdců. Opravy trvaly přes hodinu a až na Adriana Fernandeze všichni účastníci nehody odstartovali v náhradních vozech.
V sobotním virtuálním závodě vítěz kvalifikace Ericsson zrovna nespěchal s tím, aby šlápl na startu na plyn. Kaiser musel vybočit z řady, aby se vyhnul vozům před sebou. Vůz vítěze z Alabamy McLaughlina několikrát problikl, jakoby měl Novozélanďan problémy s připojením, a vše odstartoval za ním jedoucí Rosenqvist.
V Michiganu létaly formule vzduchem, naštěstí jen virtuálně. Foto: IndyCar
Ten prudce zabrzdil a vůz se stočil směrem ke zdi. Tudy jej ale objížděl Askew a stejnou stopu si vybral i za ním jedoucí Wickens. Rosenqvist narazil do Askewa, poslal ho do hodin a americký nováček při tom sestřelil McLaughlina. Rosenqvist sám stál napříč drahou, když do něj narazil chudák Wickens, pro něhož to vzhledem k tomu, co prožil při posledním oválovém závodě, musela být velmi nepříjemná chvilka i z pohodlí obývacího pokoje. Zvlášť, když se jeho vůz vznesl nad dráhu. Vzájemně kolidující Askew a McLaughlin sestřelili nováčka Paloua, který startoval ze třetí řady společně s Rosenqvistem.
Za vedoucí trojicí Ericsson, Power a Nasr projel místem nehody Kaiser, byť to vypadalo, že kontakt s havarovanými vozy tam také byl. Za nimi se ale do nehody připletli ještě další piloti. Třeba Newgarden zezadu nabral brzdícího Dixona a Wickens přistál na Carpenterovi. Piloti ale mohli využít jednu možnost nechat si vůz opravit v boxech a tak, zatímco Rosenqvist kroužil za pace carem, poškození vozů zázračně zmizelo.
Záznam závodu:
Po pěti kolech byl závod restartován. Power během dvou kol předjel Ericssona. Za toho se už ale posunul Karam, který se i přes start z hloubi pole vyhnul velké nehodě na startu a mířil dopředu. Brzy se dostal i do vedení a s Powerem, coby dva nejzkušenější piloti v iRacingu, sváděli prakticky po celý zbytek prvního stintu těsnou bitvu.
Pořadí se střídalo i několikrát během jednoho kola, protože se stačilo zařadit za vůz před sebou do aerodynamického pytle a záhy jste se přitáhli až za jeho zadní přítlačné křídlo a vystřelili před něj, jako za starých časů CART s Handfordovým křídlem. Do souboje Karama s Powerem příležitostně zasahoval také Nasr, který na to, že s ovály nemá žádné zkušenosti, jel velmi dobře. Za nimi byla s malým odstupem trojička Rahal, Ericsson a Davison.
Ve 41. kole musel Karam pro palivo, Power jej následoval v dalším kole. Poslední na trati zůstali McLaughlin a Pagenaud, kteří pro palivo a nové pneumatiky zamířili ve 46. kole. Jen o kolo dříve si pit stop odbyl hostující Dale Earnhardt Jr.
Power a Karam se přetahovali o vedení, na stupních vítězů nakonec nebyl ani jeden z nich. Foto: IndyCar
Power a Karam začali opět bojovat bok po boku, ale v 73. kole musel Karam podruhé k mechanikům. Power jej opět následoval o kolo později. Vedení spadlo do klína Palouovi, ale i ten musel k mechanikům. Do čela se tak dostal Hunter-Reay startující vůbec v prvním iRacingovém závodě. Ale i on musel čtyři kola před cílem do boxů.
Pagenaud se dostal před Veache, který stavěl tři kola před ním a tak musel ještě zoufaleji šetřit palivo. V nájezdu do posledního kola zamířil mladý Američan na pit lane. Kaiser, který stavěl také ve 43. kole jako Veach, na trati zůstal na druhé příčce, ale v posledním kole mu došlo palivo. Pagenaud dojel do cíle před stájovým kolegou McLaughlinem, který se v závěru dostal před Earnhardta. Power na čerstvých pneumatikách postoupil na čtvrtou příčku, za ním skončil Rahal.
„Všechny zásluhy patří Benu Bretzmanovi a mému virtuálnímu týmu,“ věnoval vítězství Pagenaud svému závodnímu stratégovi. „Pracovali jsme tvrdě na tom, abychom tento typ závodění pochopili. Je to potěšující přivézt vůz DXC do Victory Lane. Snažili jsme se šetřit palivo a vyhnout se problémům. Na začátku se všichni srazili, tomu jsme se snažili vyhnout. V kvalifikaci jsme neměli rychlost, ocitli jsme se na konci pole, tak jsme se rozhodli pro plán B, což bylo šetřit palivo a pneumatiky,“ dodal úřadující šampion Indy500.
p. | jezdec | tým | motor | odstup |
---|---|---|---|---|
1. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | |
2. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | +13,388 |
3. | Dale Earnhardt Jr. | IndyCar Provisional | Chevrolet | +15,337 |
4. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | +16,863 |
5. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | +19,017 |
6. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | +21,605 |
7. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | +26,365 |
8. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | +31,647 |
9. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | +31,951 |
10. | Álex Palou | Dale Coyne Racing | Chevrolet | +32,958 |
11. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | +36,739 |
12. | Kyle Kaiser | Juncos Racing | Chevrolet | -1 kolo |
13. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | -1 kolo |
14. | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | -1 kolo |
15. | James Davison | IndyCar Provisional | Chevrolet | -1 kolo |
16. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | -1 kolo |
17. | Felipe Nasr | Carlin Racing | Chevrolet | -1 kolo |
18. | Tony Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | -1 kolo |
19. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | -1 kolo |
20. | Sébastien Bourdais | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | -2 kola |
21. | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | -2 kola |
22. | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | -2 kola |
23. | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | Honda | -2 kola |
24. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | -3 kola |
25. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | -5 kol |
26. | Robert Wickens | Arrow McLaren SP | Chevrolet | -6 kol |
27. | Max Chilton | Carlin Racing | Chevrolet | -6 kol |
28. | Colton Herta | Andretti Harding Steinbrenner | Honda | -69 kol |
29. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | -73 kol |
30. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | nedokončil |
31. | Oliver Askew | Arrow McLaren SP | Chevrolet | nedokončil |
Zdroj: FORMULE.cz