Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

První oválový e-závod IndyCar ovládl Pagenaud

První oválový e-závod IndyCar ovládl Pagenaud

Chevrolet 275 – závod

Francouz Simon Pagenaud dokázal přijít s nejlepší strategií a vyhrál první virtuální závod IndyCar Series na oválu, konkrétně na Michigan International Speedway. Pagenaud po nepovedené kvalifikaci startoval z hloubi pole, povedlo se mu ale natáhnout oba stinty tak, že mu stačila jediná zastávka v boxech. Po většinu závodu bojovali o vedení Power a Karam. Oba ale museli k mechanikům dvakrát.

Start připomínal závod U.S. 500 před čtyřiadvaceti lety. Tehdy měl závod v Michiganu konkurovat pětistovce v Indianapolisu, která se stala součástí konkurenční Indy Racing League. Předtím, než piloti protnuli startovní čáru, odstartoval Jimmy Vasser řetězovou nehodu, do které bylo zapleteno devět jezdců. Opravy trvaly přes hodinu a až na Adriana Fernandeze všichni účastníci nehody odstartovali v náhradních vozech.

V sobotním virtuálním závodě vítěz kvalifikace Ericsson zrovna nespěchal s tím, aby šlápl na startu na plyn. Kaiser musel vybočit z řady, aby se vyhnul vozům před sebou. Vůz vítěze z Alabamy McLaughlina několikrát problikl, jakoby měl Novozélanďan problémy s připojením, a vše odstartoval za ním jedoucí Rosenqvist.

V Michiganu létaly formule vzduchem, naštěstí jen virtuálně. Foto: IndyCar

Ten prudce zabrzdil a vůz se stočil směrem ke zdi. Tudy jej ale objížděl Askew a stejnou stopu si vybral i za ním jedoucí Wickens. Rosenqvist narazil do Askewa, poslal ho do hodin a americký nováček při tom sestřelil McLaughlina. Rosenqvist sám stál napříč drahou, když do něj narazil chudák Wickens, pro něhož to vzhledem k tomu, co prožil při posledním oválovém závodě, musela být velmi nepříjemná chvilka i z pohodlí obývacího pokoje. Zvlášť, když se jeho vůz vznesl nad dráhu. Vzájemně kolidující Askew a McLaughlin sestřelili nováčka Paloua, který startoval ze třetí řady společně s Rosenqvistem.

Za vedoucí trojicí Ericsson, Power a Nasr projel místem nehody Kaiser, byť to vypadalo, že kontakt s havarovanými vozy tam také byl. Za nimi se ale do nehody připletli ještě další piloti. Třeba Newgarden zezadu nabral brzdícího Dixona a Wickens přistál na Carpenterovi. Piloti ale mohli využít jednu možnost nechat si vůz opravit v boxech a tak, zatímco Rosenqvist kroužil za pace carem, poškození vozů zázračně zmizelo.

Záznam závodu:

Po pěti kolech byl závod restartován. Power během dvou kol předjel Ericssona. Za toho se už ale posunul Karam, který se i přes start z hloubi pole vyhnul velké nehodě na startu a mířil dopředu. Brzy se dostal i do vedení a s Powerem, coby dva nejzkušenější piloti v iRacingu, sváděli prakticky po celý zbytek prvního stintu těsnou bitvu.

Pořadí se střídalo i několikrát během jednoho kola, protože se stačilo zařadit za vůz před sebou do aerodynamického pytle a záhy jste se přitáhli až za jeho zadní přítlačné křídlo a vystřelili před něj, jako za starých časů CART s Handfordovým křídlem. Do souboje Karama s Powerem příležitostně zasahoval také Nasr, který na to, že s ovály nemá žádné zkušenosti, jel velmi dobře. Za nimi byla s malým odstupem trojička Rahal, Ericsson a Davison.

Ve 41. kole musel Karam pro palivo, Power jej následoval v dalším kole. Poslední na trati zůstali McLaughlin a Pagenaud, kteří pro palivo a nové pneumatiky zamířili ve 46. kole. Jen o kolo dříve si pit stop odbyl hostující Dale Earnhardt Jr.

Power a Karam se přetahovali o vedení, na stupních vítězů nakonec nebyl ani jeden z nich. Foto: IndyCar

Power a Karam začali opět bojovat bok po boku, ale v 73. kole musel Karam podruhé k mechanikům. Power jej opět následoval o kolo později. Vedení spadlo do klína Palouovi, ale i ten musel k mechanikům. Do čela se tak dostal Hunter-Reay startující vůbec v prvním iRacingovém závodě. Ale i on musel čtyři kola před cílem do boxů.

Pagenaud se dostal před Veache, který stavěl tři kola před ním a tak musel ještě zoufaleji šetřit palivo. V nájezdu do posledního kola zamířil mladý Američan na pit lane. Kaiser, který stavěl také ve 43. kole jako Veach, na trati zůstal na druhé příčce, ale v posledním kole mu došlo palivo. Pagenaud dojel do cíle před stájovým kolegou McLaughlinem, který se v závěru dostal před Earnhardta. Power na čerstvých pneumatikách postoupil na čtvrtou příčku, za ním skončil Rahal.

„Všechny zásluhy patří Benu Bretzmanovi a mému virtuálnímu týmu,“ věnoval vítězství Pagenaud svému závodnímu stratégovi. „Pracovali jsme tvrdě na tom, abychom tento typ závodění pochopili. Je to potěšující přivézt vůz DXC do Victory Lane. Snažili jsme se šetřit palivo a vyhnout se problémům. Na začátku se všichni srazili, tomu jsme se snažili vyhnout. V kvalifikaci jsme neměli rychlost, ocitli jsme se na konci pole, tak jsme se rozhodli pro plán B, což bylo šetřit palivo a pneumatiky,“ dodal úřadující šampion Indy500.

p. jezdec tým motor odstup
1. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet  
2. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet +13,388
3. Dale Earnhardt Jr. IndyCar Provisional Chevrolet +15,337
4. Will Power Team Penske Chevrolet +16,863
5. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda +19,017
6. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda +21,605
7. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda +26,365
8. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda +31,647
9. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet +31,951
10. Álex Palou Dale Coyne Racing Chevrolet +32,958
11. Zach Veach Andretti Autosport Honda +36,739
12. Kyle Kaiser Juncos Racing Chevrolet -1 kolo
13. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet -1 kolo
14. Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing Chevrolet -1 kolo
15. James Davison IndyCar Provisional Chevrolet -1 kolo
16. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet -1 kolo
17. Felipe Nasr Carlin Racing Chevrolet -1 kolo
18. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet -1 kolo
19. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda -1 kolo
20. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet -2 kola
21. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda -2 kola
22. James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda -2 kola
23. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda -2 kola
24. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet -3 kola
25. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet -5 kol
26. Robert Wickens Arrow McLaren SP Chevrolet -6 kol
27. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet -6 kol
28. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Honda -69 kol
29. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda -73 kol
30. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda nedokončil
31. Oliver Askew Arrow McLaren SP Chevrolet nedokončil

Zdroj: FORMULE.cz