Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Michelin a FIA se do sebe opět pustili

Michelin a FIA se do sebe opět pustili

Kvůli návratu výměny pneumatik do závodu.

Že jsou vztahy mezi Michelinem a FIA od dob aféry při Grand Prix USA, do které nakonec odstartovalo jen šest vozů na pneumatikách Bridgestone, na bodě mrazu, je jasné. Chvíli na to přišel Michelin o exkluzivní smlouvu s FIA na dodávku pneumatik do Mistrovství světa cestovních vozů, tento týden mezi nimi došlo k další mediální přestřelce poté, co se po roční přestávce do závodů vrací pravidlo o výměně pneumatik.

"Michelin je zmaten nesouvislými změnami pravidel," označil francouzský výrobce "krokem zpět" návrat výměny kol v závodě.

Michelin nechápe, jak chce FIA šetřit náklady, když nové pravidlo pro rok 2006 zavede až tak pozdě, což naopak náklady zvyšuje.

"Vývoj pneumatik získá na intenzitě, to zvýší rozpočty o 15 %," praví se dále v prohlášení Michelinu. "Rozhodnutí FIA potvrzuje skutečnost, jak málo technického povědomí má, toho, jak málo ví, co je to vlastně pneumatika."

Dodavatelé pneumatik budou muset podle vlastních slov vyvinout zcela novou rodinu produktů, Michelin dokonce věří, že za rozhodnutím stojí další zájmy.

"Můžeme se pouze ptát po důvodech tohoto rozhodnutí, které zničí všechny přínosy, jež během vývoje v roce 2005 Michelin objevil a které jeho týmům pomohly vyhrát 18 závodů.

Michelin se tudíž táže po skrytých důvodech, které stojí za změnou pravidel pro rok 2006."

Michelin v tiskové zprávě taktéž poděkoval svým týmům, které se snažily změně na poslední chvíli zabránit.

Bridgestone měl s přechodem na pneumatiky, které musí vydržet po celý závod, problém. To je nevyhnutelně příčinou spekulací, že nové pravidlo má nevyváženou situaci v oblasti pneumatik zase srovnat. Navíc od roku 2008 bude pneumatiky formuli 1 dodávat jediný výrobce. Luca di Montezemolo coby prezident Ferrari obouvající bridgestonky už vyjádřil nad novým pravidlem potěšení.

"Je to navíc krokem vpřed co se bezpečnosti týče," řekl.

FIA se ale nenechala kritikou ze strany Michelinu znepokojit s tím, že vzhledem k systému hlasování musel přinejmenším jeden tým na pneumatikách michelin hlasovat pro.

"Návrat výměny pneumatik v závodě prošel hlasováním v Komisi formule 1 a jednoznačně jej schválila Světová rada motorsportu," řekl mluvčí FIA. "Michelin tvrdí, že je zmaten, není nám ale jasné, kterou částí hlasovací procedury přesně.

Jak Michelin sám poznamenal, vracíme se k pravidlu používaném v roce 2004. Musíme jim připomenout, že s těmi závodil v Indianapolis bez problémů."

Komise formule 1 má 24 hlasů: 10 mají týmy, 8 promotéři, 1 dodavatelé motorů, 1 dodavatelé pneumatik, 2 sponzoři, 1 FIA a 1 držitel komerčních práv.