FIA: Zatím žádné další restrikce desetiválců
"Co je to vlastně konkurenceschopný osmiválec?"
Prezident FIA Max Mosley ujistil Toro Rosso, že minimálně do zahájení sezóny nechystá další restrikce jejich desetiválců s tím, že změny nebudou učiněny čistě za účelem, aby byly desetiválce na konci startovního roštu.
Mezinárodní automobilová federace je se současnou výkonnostní úrovní jak V8 tak V10 spokojena.
"Myslíme si, že by to neměl být motor, který byste sami dobrovolně použili, kdybyste měli možnost nasadit osmiválce," řekl Mosley. "Co je to vlastně konkurenceschopný osmiválec?
Midland provedl testy, které byly slušně provedeny a vypovídající," vzpomenul šéf FIA zkoušku, která ukázala, že desetiválce jsou momentálně lepší než osmiválce, ačkoli nikdy neměly být. "Ale do toho hovořilo mnoho faktorů.
Desetiválec Toyoty (který Midland používal - pozn. autora) byl pravděpodobně lepší než desetiválec Cosworthu z předchozích let - osmiválce se ještě hodně zlepší, zatímco desetiválce nikoli. Takže v době, kdy pojedeme do Bahrajnu, na tom budou V10 podstatně hůř."
Mosley ale nevyloučil, že bude-li Cosworth V10 dosahovat slušných výsledků, přistoupí k dalším opatřením.
Šéf Midlandu Colin Kolles označil vůz Toro Rosso dokonce za ilegální [čtete zde]