Poruchy motorů Toro Rosso prý nejsou náhoda
S Renaultem se tým nerozejde v dobrém
Toro Rosso po jediném roce s Renaultem opět mění dodavatele motorů, bude jediným týmem Hondy. Poslední společné závody neprobíhají nejlépe, italský tým od velké letní přestávky bodoval pouze třikrát, z toho dvakrát měl jezdce na desátém, tedy posledním bodovaném místě. Sužují ho problémy pohonné jednotky, ale šéf Renaultu tvrdí, že není náhoda, že tento tým má teď více poruch než tovární a Red Bull.
"Nejsme s tím smířeni a bereme to velmi vážně," řekl Cyril Abiteboul. "Toro Rosso mělo v posledních pár závodech mnohem více problémů než ostatní týmy a když dojde k takové situaci, tak kvůli pravidlům, dostupnosti náhradních dílů a času potřebnému pro jejich výrobu, dochází k dalším komplikacím.
Způsob, jakým náš motor pracuje ve voze Toro Rosso, nám dělá trochu starosti. Tím se dá vysvětlit, proč má právě Toro Rosso tolik poruch. Nic v tomto sportu se neděje náhodou. Nepředpokládali jsme, že budeme mít tolik poruch a máme problém s nedostatkem dílů. Od Mexika přešly pouze dva týdny a my jsme museli část dílů poslat zpět do Viry, kde se pracovalo bez přestávky, aby se odstranilo co nejvíce problémů. Jenže v omezeném čase a s celou logistikou jsme sem mohli včas dostat pouze pár nových věcí. Nabaluje se to jako valící se sněhová koule a je těžké zastavit ji."
Šéf týmu Toro Rosso popřel, že by původcem problémů mohl být vůz STR12.
"Celý prostor, kam se instaluje motor, zůstal od začátku roku nezměněný," tvrdí Franz Tost. "Co se týče problémů, vůz Toro Rosso nemá k MGU-H připojenou jedinou věc, která by mohla způsobovat problémy. My s tím nemůžeme nic udělat, jen přihlížíme tomu, jak jsou měněny díly, pohonné jednotky."
Po náročném závodu v Mexiku jsou na Interlagosu nutné další výměny částí pohonných jednotek. Brendon Hartley odjel z prvního tréninku pouze dva kola, než se z jeho motoru vyvalil kouř, a výměnu MGU-H potřebovali i jeho kolega Pierre Gasly a Daniel Ricciardo ze sesterského Red Bullu. Jenže problémy Toro Rosso se nakonec mohou Renaultu vyplatit. Jeho tovární tým totiž v boji o 6. místo Poháru konstruktérů ztrácí na malý tým z Faenzy pouze pět bodů. Má situace Toro Rosso i nějakou světlou stránku? Tost jednu našel.
"Více problémů už mít nemůžeme, vždyť pohonnou jednotku měníme každý víkend," řekl na téma obav z poruchovosti pohonné jednotky Honda, kvůli které se tým vzdal Carlose Sainze, jenž nyní sbírá body pro Renault. "Museli jsme Renaultu něco dát, aby souhlasil s předčasným ukončením našeho kontraktu. Kompenzací byl Carlos, protože je rychlý. Věděli jsme, že se tím ohrozíme, vždyť letos získal většinu našich bodů. Ale Honda má další zimu na vyřešení svých problémů. Toro Rosso s ní bude úzce spolupracovat, což bude příští rok naší velkou výhodou."