Holandsko a Nový Zéland rozhořčení řízením závodu
Ředitel závodů A1 GP byl propuštěn.
Tři penalizace už byly pro Jose Verstappena příliš, když si dojel pro třetí, svůj vůz odstavil a ze závodu odstoupil.
První penalizace přišla poté, co Nizozemec údajně předjížděl pod žlutými vlajkami. Při odpykávání penalizace byl příliš rychlý a dostal druhou. Když vyjel z boxů, byla mu přidělena třetí penalizace drive through.
"Bylo mi řečeno, že jsem předjel pod žlutými vlajkami v prvním kole, kdy nastala fáze safety caru," čertil se po závodě Verstappen. "Když jsem projel kolem výjezdu z pitlane, viděl jsem vůz České republiky po jejich zastávce v boxech. Ve druhé zatáčce jsem žádné žluté vlajky neviděl a penalizace mě velmi překvapila.
Když jsem vjel do pitlane, mohl jsem být trochu rychlejší," přiznal Verstappen. "Když pak hned poté dostanete další penalizaci, pak nemá smysl pokračovat."
Verstappen si navíc stěžoval na poškození vozu po kontaktu s monopostem Brazílie v úvodním závodě o kterém Nizozemec prohlásil, že to nebyl závod díky velkému množství vody na dráze.
Šéf týmu Jan Lammers je sice přesvědčen, že závod by se něměl vzdávat za žádných okolností, ale řekl, že Verstappenovo rozhořčení chápe. Tým Holandska je přesvědčen, že sportovní komisaři chybovali, podobně jako tomu bylo v případě našeho týmu v Portugalsku, kde Tomáš Enge dostal neoprávněně penalizaci za velkou rychlost v boxech.
Naštvaní byli také zástupci týmu Nového Zélandu, podle nich Mexičan Salvador Duran předjel Matta Hallidaye v době, kdy díky italskému monopostu napříč trati byly vyvěšeny žluté vlajky na začátku sprintu. Nový Zéland podal protest, ale dostalu se mu odpovědi, že pro usvědčení není dostatek důkazů.
"Kroutím hlavou a nemohu tomu uvěřit," řekl manažer týmu Mike Ewan.
Podle nepotvrzených informací našeho magazínu byla na základě těchto provinění ukončena spolupráce s ředitelem závodů A1 Grand Prix.