Bridgestone přiveze do Monaka super měkké pneumatiky
Tuhý boj se očekává už v kvalifikaci.
"Povolená výměna pneumatik během závodu spolu s jejich úspěšným vývojem je předpokladem pro použití měkkých směsí," tvrdí technický ředitel výrobce pneumatik Bridgestone Hisao Suganuma.
Nové směsi jsou měkčí než ty, které jsme použili v roce 2004.
Předjíždění je v Monaku skoro nemožné. Podle Suganumy týmy pravděpodobně nezvolí strategie s vyšším množstvím paliva. Budou se snažit dostat své vozy hodně dopředu a dále dodává: "Očekávám, že většina týmů zvolí strategii dvou zastávek v boxech, ačkoliv kvůli kratší délce závodu je možná i jedna zastávka."
"Závodní strategie budou velmi těsně svázány s těmi kvalifikačními. Úspěch v kvalifikaci je základem úspěchu pro závod samotný, protože v Monaku je velmi těžké předjíždět."
Nick Shorrock, Suganumův protějšek, naznačil, že Michelin možná zkusí trochu jiný přístup.
"Monako vyžaduje měkké směsi a výkon v kvalifikaci je velmi důležitý, ale neměli bychom zanedbat konzistenci během závodu. Výkon na konci životnosti každé sady pneumatik může být rozhodující výhodou. Pneumatiky, které nabídneme, budou schopné bojovat o první pozici na startovním roštu a zároveň si budou schopné udržet výkon během prvních několika kol."