FIA zakázala nový systém tlumičů
Některé týmy by mohly přijít až o 3 desetiny na kolo.
FIA opět zakazuje. Po aféře s ohebnými křídly se její pozornost soustředila na nový systém tlumičů, se kterým měl přijít Renault a který měly převzít i ostatní týmy včetně Ferrari, McLarenu, Williamsu a Red Bullu.
Nový systém tlumičů představuje jednoduché zařízení, které se skládá ze závažové hmoty (hovoří se o 9 kg) umístěné v pružině. Zlepšuje stabilitu vozu tím, že vyrovnává frekvenci kmitání pneumatik v zatáčkách a v podstatě tak udržuje jejich grip na stejné úrovni.
"Vůz vidíte poskakovat, když najede na obrubník. Pneumatiky se rozkmitají frekvencí zhruba 8-9 Hz. Toto zařízení vytvoří stejnou frekvenci ovšem v opačném směru. Je to jako výškový dům, který má odolat zemětřesení. Na střechu dají nádrž s vodou a když se dům začne třást, rozhýbe se voda ve stejné frekvenci ale opačným směrem," vysvětluje Gary Anderson, bývalý konstruktér týmu Jordan.
FIA byla dlouho dobu k tomuto systému netečná, nyní jej však s okamžitou platností zakazuje. Připsala mu status pohyblivého aerodynamického zařízení, která jsou zakázaná. Odůvodnil to technický delegát FIA Charlie Whiting ve svém dopise týmům:
"Používání těchto tlumičů, umístěných v přední části vozu, je v současné době hojně rozšířeno. I když jsme nikdy nebyli přímo dotázáni, zda nějak odporují technickým předpisům, mysleli jsme si, až doteď, že tomu tak není."
Avšak nejnovější důkazy a eskalace vývoje u některých týmů, nám ujasnili, že hlavním smyslem tohoto zařízení je zlepšení aerodynamické účinnosti vozu."
Volný pohyb hmoty uvnitř tlumiče má podle argumentů FIA tedy vliv na aerodynamiku vozu a tím svou podstatou odporuje Článku 3.15 technických předpisů, který ukládá, že díly ovlivňující aerodynamiku vozu musí být pevně přichyceny k tlumičům.
Některé zdroje uvádějí, že čas získaný užíváním tohoto systému může být až 3 desetiny na kolo na okruzích s vysokými obrubníky a náročných na brzdy. Alespoň u pneumatik Michelin, které jsou svojí charakteristikou pro tyto tlumiče vhodnější než Bridgestone.
Zda tím pádem utrpí více týmy obouvající francouzské pneumatiky, ukáže až příští Grand Prix v Německu. Pokud by se tak přece jen stalo, týmy nebudou mít příliš možností zareagovat na vzniklou situaci, jelikož v srpnu čeká formuli 1 třítýdenní testovací pauza.