Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Týmy zavrhly zmražení motorů už pro příští rok

Týmy zavrhly zmražení motorů už pro příští rok

Formuli 1 by chtěly zpomalovat pomocí pneumatik.

Na včerejší schůzce Technické pracovní skupiny FIA projevily týmy svůj nesouhlas s myšlenkou Maxe Mosleyho prosadit z ekonomických důvodů zmražení motorů už od příští sezóny. Skupina se však shodla na tom, že rychlost ve formuli 1 by se měla snižovat pomocí pneumatik.
 
Mosley včera týmům dopisem oznámil, že FIA zmrazí motory od roku 2008, doufal však, že se mu podaří prosadit tento krok už o rok dříve (čtěte zde). Zamezilo by se tak nákladnému vývoji agregátů pouze na jedinou sezónu. To však včera týmy odmítly.
 
Vedoucí Technické pracovní skupiny a technický delegát FIA Charlie Whiting vznesl otázku bezpečnosti a zpomalování vozů. Ferrari se ústy Rosse Brawna vyjádřilo, že brzké zmražení motorů a stanovený limit otáček (19 000 ot/min) by byli nejlepším řešením.
 
Tým z Maranella však v této myšlence podpořily pouze Renault, Red Bull, Toro Rosso a Midland. Potřebné osmdesátiprocentní většiny tak nebylo dosaženo. Toyota údajně váhala, nakonec však s návrhem nesouhlasila a zůstalo u poměru 5:6.
 
Podobně neuspěl ani návrh úprav v aerodynamice, pro který hlasovaly pouze čtyři stáje. Naproti tomu se však týmy shodly, že zpomalovat by se formule 1 měla pomocí pneumatik, což bude v budoucnu díky jednotnému dodavateli snazší.
 
Situace kolem infračervených ohřívačů pneumatik, se kterými přišlo v Německu Super Aguri (více zde), vedla k myšlence, že do budoucna by měly být zakázány všechny pomůcky zahřívající kola, včetně dnes již klasických deček.
 
Bridgestone by pak musel vyrobit gumu, která by nebyla tak rychlá a dokázala by se vypořádat s podmínkami na trati bez předchozího zahřívání. Z hlediska bezpečnosti by to navíc usnadnilo jezdcům práci při jízdě za safety carem, kdy může dojít k poklesu tlaku v pneumatikách.
 
Bridgestone by tento nápad uvítal, zamezilo by se totiž zbytečnému plýtvání pneumatik. V současnosti jsou gumy, které se předehřejí a jsou připraveny na trénink či závod, ale nakonec nedojde k jejich použití, už zničené, jelikož prošly tepelným cyklem. Bez nutnosti předehřívání by se však daly použít další závod nebo při testech.
 
Bridgestone již shromažďuje data o chování pomalejších pneumatik na vozech formule 1. Ferrari mělo již testovat směsi používané v sérii GP2.