Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren a Renault se spojí při vývoji pneumatik

McLaren a Renault se spojí při vývoji pneumatik

Výsledkem by mělo být ukončení dominance Ferrari.

McLaren bude spolupracovat s Renaultem při vývoji pneumatik společného dodavatele - Michelin. Pokusí se ukončit současnou formu týmu Ferrari.

Výkonný ředitel McLarenu, Martin Whitmarsh, doufá, že se díky spolupráci s Renaultem může situace změnit.

Zároveň dodává: "Je přehnané očekávat, že by se změny mohly projevit při GP Maďarska, která se koná už příští týden."

"Je to vzrušující šampionát, když Ferrari stahuje náskok Renaultu. Renault je silný tým a Alonso je skvělý šampión, ale na vzestupu je teď Ferrari."

"Michelin, Renault a McLaren spolu budou tvrdě pracovat, protože mají společný zájem. Všichni chceme ve zbytku sezóny porážet Ferrari.

"Trend z posledních třech závodů je znepokojující, ale Hungaroring vyžaduje odlišný přístup než Hockenheim."

Whitmarsh věří, že byly problémy Renaultu v Německu, kde se špatné zahřívání zadních pneumatik podílelo na jejich nejhorším výsledku sezóny, způsobeny zákazem systému tlumičů.

"V posledních několika závodech jsme přešli na novou konstrukci předních pneumatik," sdělil Whitmarsh. "Renault tak učinil až o tomto víkendu."

"Systémy odpružení dělají dvě věci, kopírují povrch vozovky a řídí aerodynamickou účinnost vozu."

"Pokud se podíváte na všechny vozy ve formuli 1, ani jeden nemá jednoduchý lineární systém závěšení se čtyřmi tlumiči a čtyřmi pružinami. Někteří lidé prostě spoléhají na systém tlumičů se závažovou hmotou více než ostatní."

"Pokud máte možnost mluvit s inženýry, zjistíte, že se jejich názor na systém tlumičů různí. V průměru se časová úspora pohybuje od 0,2 sekundy do 0,3 sekundy na jedno kolo."