Týmy upravily návrh tzv. CDG křídla
Vzhled vozů se ovšem každopádně změní.
Už dlouho se přemýšlí o tom, jak formuli 1 zatraktivnit. Všichni si uvědomují, že to, co dělá závody zajímavými, jsou především zajímavé souboje a předjíždění.
Právě za účelem usnadnění předjíždění loni představili technici FIA návrhy radikální změny zadního přítlačného křídla. Mělo být rozděleno na dvě části tak, aby proud vzduchu obtékal vůz jiným směrem než dosud. Snížila by se tím také aerodynamická účinnost vozu.
Návrh na takzvané CDG křídlo (Centreline Downwash Generating Wing) je ovšem týmy přijímán s velkými rozpaky. Vadí jim, že křídlo nebylo nikdy ve skutečnosti vyzkoušeno.
"Kdyby šlo vše dokonale simulovat na počítači, pak by týmy nepotřebovaly aerodynamické tunely," řekl technický ředitel Williamsu Patrick Head.
Týmy tedy vzaly návrhy na křídlo CDG do vlastních rukou a znatelně jej změnily. Zatím se neví, jak budou vozy s úpravami podle týmů vypadat, technický ředitel Renaultu Pat Symonds ovšem potvrdil, že se od současných strojů budou hodně lišit. Přední a zadní křídlo by se mělo změnit, úprav by se měl dočkat také podvozek.
"Ano, vozy budou vypadat úplně jinak než ty současné. Myslím, že naše návrhy by umožnily lepší předjíždění než ty, které zveřejnila FIA. Design vozů ovšem nebude tak radikální. Po pár závodech by si na jejich vzhled měl každý zvyknout."