Z barcelonského dramatu odešel vítězně Tomczyk
DTM – závod: Barcelona, Španělsko.
Premiéra DTM na Circuit de Catalunya představila dvaačtyřicetitisícovému španělskému publiku německý šampionát v tom nejlepším světle. Akcí prošpikovaných 58 kol přineslo první vítězství Martinu Tomczykovi a navýšení náskoku v honbě za titulem pro Bernda Schneidera, jenž proťal cílovou čáru jako druhý. Posledním, kdo vystoupal v Katalánsku na stupně vítězů, byl Heinz-Harald Frentzen.
Představení začalo už v první zatáčce, kde svůj temperament nechal opět promluvit Christian Abt a strčil do Nicolase Kiesy, čímž rozjel řetězovou reakci. Kiesa se střetl se svojí týmovou kolegyní Vaninou Ickx a Pierrem Kafferem, který následně vrazil do Greena. Pro všechny krom Abta to znamenalo konec jejich účinkování v dnešním závodě a na trať byl povolán safety car.
Ihned po restartu v šestém kole zahýbal pořadím na předních příčkách Schneider, když úspěšně zaútočil na třetího Kristensena. Na čele zůstala po startu dvojice jezdců Audi Tomczyk a Frentzen. Bývalý vicemistr světa formule 1 však v 10. kole chyboval a nabídl tak Schneiderovi druhou příčku na zlatém podnose. Nejúspěšnější pilot historie DTM neodmítl.
Frentzen přišel zanedlouho i o třetí pozici, když se před něj dostali Kristensen s Ekströmem, aby si o sedm kol později oba seveřané pořadí ještě prohodili. V 21. kole dostal Jean Alesi trest průjezdem boxy za zbytečnou kolizi, kdy poslal Timo Schneidera do Miky Häkkinena. To však nebylo ze strany komisařů vůči Alesimu vše, po závodě byl potrestán pokutou 7000 euro za svůj brzdný manévr ze 30. kola na cílové rovince, kdy bezdůvodně ohrozil Häkkinena.
Mezitím se dostal Ekström před Schneidera, po zastávce v boxech však získal Němec druhé místo na čas zpět. Při dalším Ekströmově útoku však byl Schneider znovu bezmocný a klesl zpět na třetí příčku. Souboj dvou šampiónu nakonec rozhodla penalizace pro pilota Audi za přílišnou agresivitu a bodové konto Schneidera opět narostlo.
Naprázdno vyšel jeho největší soupeř Dán Kristensen. Legenda Le Mans se postupně propadala pořadím až mimo bodované příčky. Vzhůru šel naopak Frentzen, jenž předjel Spenglera a získal třetí místo.
V závěru ještě chyboval Tomczyk, ani Schneider se však chybě neubránil a v pořadí na čele se už nic nezměnilo. Schneider nyní vede už 18 bodů před Kristensenem, třetí příčku si udržel Bruno Spengler.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
1. |
M.Tomczyk | Audi Sport Team Abt Sportsline |
1:06:07.496 |
2. |
B.Schneider | Vodafone AMG-Mercedes |
+ 2.898 |
3. |
H.H.Frentzen | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 3.469 |
4. |
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 10.962 |
5. |
B.Spengler | Daimler-Chrysler-Bank Mercedes |
+ 13.186 |
6. |
F.Stippler | Audi Sport Team Rosberg |
+ 14.329 |
7. |
D.la Rosa | TrekStor Mücke Motorsport |
+ 15.057 |
8. |
A.Margaritis | Truck Store AMG-Mercedes |
+ 18.812 |
9. |
T.Kristensen | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 19.379 |
10. |
C.Abt | Audi Sport Team Phoenix |
+ 20.235 |
11. |
M.Häkkinen | AMG-Mercedes |
+ 21.640 |
12. |
S.Mücke | Mücke Motorsport |
+ 23.629 |
13. |
M.Lauda | AMG Mercedes |
+ 24.463 |
14. |
J.Alesi | Stern AMG-Mercedes |
+ 39.448 |
15. |
S.Stoddart | Mücke Motorsport |
+ 45.299 |
NC |
T.Scheider | Audi Sport Team Rosberg |
7 kol |
NC |
J.Green | Salzgitter AMG-Mercedes |
1 kolo |
NC |
N.Kiesa | Futurecom TME |
1 kolo |
NC |
P.Kaffer | Audi Sport Team Phoenix |
1 kolo |
NC |
V.Ickx | Futurecom TME |
0 kol |