Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Janiš odstartuje z deváté řady

Janiš odstartuje z deváté řady

DTM: Janiš: "Trochu jsme zariskovali s nastavením a nevyšlo to."

Jarek Janiš zajel ve své první kvalifikaci DTM na úvodní závod sezony v Hockenheimu 18. čas, mezi loňskými vozy byl třetí. Jeho jasně žlutý vůz Sonax Dark Dog AMG-Mercedes se tak postaví do deváté řady.
 
Včerejšá kvalifikaci všichni očekávali s napětím, protože měla po měsících testování ukázat skutečnou sílu jednotlivých týmů. Trať lemovaly tisíce fanoušků, kteří si užívali nádherného slunečného počasí, hlavní pozornost však poutalo dění na trati. Program dne začal volný trénink a tým Sonax Dark Dog AMG-Mercedes se soustředil na dolaďování vozu, jelikož musel reagovat na vzrůstající teploty. Janiš zajel 19. čas, ale cítil, že nastavení vozu je možno ještě vylepšit. Nejrychlejší čas zajel Gary Paffett s novým vozem AMG-Mercedes třídy C.
 
Odpolední kvalifikace přinesla akci od začátku do konce a těsné souboje. Nadšení fanoušci vytvořili úžasnou atmosféru a na Stadionu málem přehlušili řev motorů. Jean Alesi okamžitě ukázal svou sílu a získal první, které udržel až do konce kvalifikace. Janiš odváděl maximum a nějakou dobu se držel v první patnáctce. Po první jízdě všech jezdců musela být kvalifikace přerušena kvůli nehodě Petera Dumbrecka. Jezdec Opelu ztratil přímo před tribunou Mercedes-Benz kontrolu nad vozem a tvrdě narazil do bariéry. Dumbreck vystoupil nezraněn, ale z vozu unikla kapalina a musel být odvezen zpět do boxů. Kvalifikace pak pokračovala a všichni jezdci jeli na hraně a někteří i kousek za ní. Janiš bojoval s nevyváženým vozem a musel se spokojit s 18. časem. Mezi jezdci s loňskými vozy byl třetí nejlepší. Deset nejrychlejších jezdců se pak utkalo v Superpole,  pole position získal Jean Alesi. 
 
Jarek Janiš: „Trochu jsme zariskovali s nastavením a nevyšlo to. Ve volném tréninku jsem nebyl spokojený s vyvážením, zadek vozu byl dost nervózní. Před kvalifikací jsme udělali nějaké změny a zadek byl lepší, ale vůz byl nedotačivý. Kvůli tomu jsem ztratil nějaké desetiny. Kvalifikační systém se mi líbí, pro každou jízdu máte novou sadu pneumatik, takže při každém vyjetí máte stejnou šanci zajet čas. Nedělní závod bude dlouhý a těžký. Důležitou roli bude hrát strategie, každá sekunda je důležitá. Doufám v dobrý start a pak se chci vyhnout problémům. Mým cílem je dokončit závod a využít každou naskytnutou příležitost. Nemůžu se dočkat na start a užívám si neuvěřitelnou atmosféru, kterou tady vytváření fantastičtí fanoušci. Doufám, že čeští fanoušci si budou vést v Brně stejně.“
 
Antonín Charouz, Janišův manažer: „Věděli jsme, že bude obtížné bojovat s novými vozy, ale jsme přesvědčeni, že jsme udělali správný krok. Pro Jarka je velmi důležité, že se může naučit mnoho věcí, hodně testovat a jsme rádi, že nám Mercedes-Benz dal tuto příležitost. Jarek dnes předvedl dobrý výkon, ačkoliv chceme být nejlepším juniorem, což se dnes těsně nepodařilo.“
 
Arno Zensen, šéf týmu: „Myslím, že je to ok. Byla to Jarkova první kvalifikace a poprvé tu jel s tímto vozem. Je jen pár setin za Mückem a to je dost zkušený jezdec. Zítřejší závod bude dlouhý a musíme počkat. Budeme se snažit najít co nejlepší nastavení – nemusí jít nezbytně nutně o nejrychlejší, ale o co nejstabilnější. Jelikož jde o první závod sezony, nevíme, jak rychlé budou nové vozy a jak moc náročné budou na své pneumatiky.“