Itálie poprvé vyhrála závod A1 GP, naši šestí
A1 GP Číny - hlavní závod
Tým Itálie v rukou Enrica Toccacela vůbec poprvé vyhrál závod A1 Grand Prix, když se už v typicky dramatickém hlavním závodě na rozdíl od ostatních vyhnul problémům.
Jeroen Bleekemolen (Nizozemí) byl sice pod tlakem Nica Hülkenburga (Německo), nakonec do cíle nedojel ani jeden! Bleekemolen dostal hodiny ve stejnou dobu, kdy německému vozu vypověděla službu převodovka.
Náš Tomáš Enge dojel nakonec na pěkném šestém místě, když z čelních pozic vypadly ještě týmy Kanady a Malajsie v posledních vteřinách závodu za dramatických okolností. Český závodník svedl v předposledním kole fantastický souboj s Jihoafričanem Adrianem Zauggem, byť nakonec nevyšel.
Na stupně vítězů se probojovaly týmy Velké Británie a Austrálie, která z výsledku měla po nepovedeném úvodu sezony upřímnou radost.
Do cíle dojelo pouze 11 vozů, z toho osm ve stejném kole s vítězem závodu. Tomáš Enge zajel čtvrtý nejrychlejší čas.
p. | Tým | Čas | Odstup |
1. | Itálie | 1:10:15.919 | 63 kol |
2. | Velká Británie | 1:10:20.427 | + 4.508 |
3. | Austrálie | 1:10:21.836 | + 5.917 |
4. | Francie | 1:10:28.819 | + 12.900 |
5. | Jižní Afrika | 1:10:29.197 | + 13.278 |
6. | Česká republika | 1:10:29.603 | + 13.684 |
7. | Brazílie | 1:10:30.758 | + 14.839 |
8. | Singapur | 1:10:32.405 | + 16.486 |
9. | Nový Zéland | 1:10:32.924 | + 17.005 |
10. | Kanada | 1:09:23.496 | 1 kolo |
11. | Indie | 1:10:38.244 | 1 kolo |
12. | Malajsie | 1:08:23.503 | 2 kola |
13. | Libanon | 1:11:02.238 | 2 kola |
14. | Nizozemí | 58:50.842 | 10 kol |
15. | Německo | 58:51.629 | 10 kol |
16. | Indonésie | 43:14.289 | 27 kol |
17. | Čína | 32:43.412 | 35 kol |
18. | USA | 24:14.115 | 42 kol |
19. | Švýcarsko | 21:24.300 | 43 kol |
20. | Mexiko | 15:28.953 | 49 kol |
21. | Irsko | 4:12.023 | 60 kol |
22. | Pákistán | 2:05.962 | 62 kol |