Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

"S výsledkem kvalifikace nejsme spokojeni."

"S výsledkem kvalifikace nejsme spokojeni."

[Tisková zpráva] Přesto tým vnímá určitý posun vpřed.

Český tým s Jarekm Janišem za volantem tvrdě bojoval ve vyrovnané kvalifikaci, a ačkoliv konečné 14. místo není ani zdaleka ideální, tým cítí určité zlepšení.

Dnešní den začal pro Janiše i celý tým dopoledním posledním tréninkem, který se odjel za tradičních vysokých teplot. Český jezdec zvládl 22 kol, svůj nejlepší čas zajel hned ve třetím okruhu a celkově skončil na 13. místě.

Všechny čtyři kvalifikační díly se odjely na suchu a s výjimkou začátku druhého volného tréninku to byla Janišova jediná šance jet na nových pneumatikách. První novou sadu použil hned v první části a hned se poprvé o víkendu dostal pod 1:18. Tým použil stejnou sadu pneumatik i pro druhou část kvalifikace a zbývající dvě nové sady šetřil na poslední dva pokusy. Právě v nich Janiš zajel započítávané dva nejlepší časy, jejich součet ho zařadil na 14. místo. Ztráta na pole position byla 1,7, ale startovní pole je velmi vyrovnané, k umístění v první desítce chyběly tři desetiny.

Jarek Janiš: „Dopolední dlouhé jízdy byly OK, ale v kvalifikaci jsme se trápili. Zkoušel jsem různé způsoby jízdy – ať už jet klidně nebo naopak agresivně – v jednotlivých kolech, ale výsledné časy na konci kola se nakonec prakticky nelišily. Domnívám se, že to má co do činění s tlaky v pneumatikách, protože se nám nepodařilo najít dobou přilnavost na celé kolo. Vůz byl buď velmi dobrý na začátku kola a v jeho závěru už moc neseděl, nebo naopak. Startovní pole je tady hodně vyrovnané a boj ze středu pole je těžší, ale závody jsou dlouhé. Nevzdáváme se.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „S výsledkem kvalifikace nejsme spokojeni, ale můžeme se na něj dívat ze dvou pohledů. Samotná pozice určitě není uspokojující. Na druhou stranu je však třeba vidět, že náš odstup na čelo je menší než posledně. V Malajsii jsme ztráceli přibližně 1,6s na kolo, tady jsme v průměru pomalejší o 0,8s, takže je tady posun vpřed. Musíme analyzovat celý den a snažit se v budoucnu kvalifikace vylepšit. A neměli bychom zapomínat, že to byla Jarkova první kvalifikace a ještě si zvykal na nové pneumatiky.“