Tomáš Enge vyhrál páteční trénink
A1 GP Nového Zélandu - 1. trénink
Tomáš Enge a tým České republiky se rychle adaptovali na okruh Taupo na Novém Zélandu a obsadili čelo výsledkové listiny v pátečním tréninku na závod A1GP v letošním roce. Tým je odhodlaný využít tohoto výsledku jako odrazového můstku pro zbytek víkendu.
Okruh ležící vedle jezera Taupo se ukázal být trefou do černého a všichni účastníci A1GP jsou lokalitou nadšeni. Pro týmy A1GP začala v pátek obvyklá pracovní rutina, na programu byl trénink nováčků a volný trénink. Český tým měl ve srovnání s konkurencí menší nevýhodu, protože byl jen jedním ze tří, který nemohl nasadit vůz do nováčkovských jízd. Pouze Velká Británie a Indonésie byly ve stejné situaci.
Enge, který naposledy závodil v Malajsii, si musel na první pocity za volantem na nově přestavěné trati počkat až do volného tréninku, ve kterém neztrácel čas a rychle našel správný rytmus. Tým se v průběhu celého tréninku věnoval práci na nastavení vozu, které muselo být uzpůsobeno hrbolatému povrchu tratě. Dosažený pokrok se ukázal těsně před koncem tréninku, kdy Enge zajel nejrychlejší čas a odsunul testovacího jezdce Williamsu F1 Naraina Karthikeyana na druhé místo. Ten, stejně jako třetí Loic Duval, těžil z účasti v nováčkovském tréninku a nejrychlejší čas zajel hned v úvodu volného tréninku na nových pneumatikách. Bylo to jeho 22. kolo z celkových 24 a tým použil na celý trénink jedinou sadu pneumatik. Celý trénink byl velmi vyrovnaný, hned 20 vozů se vešlo do 1,5 sekundy, nejrychlejší desítku potom dělilo jen pět a půl desetiny sekundy.
Tomáš Enge: „Začali jsme dobře, ale zajíci se počítají až po honu a tím jsou až oba nedělní závody. Trať se mi líbí, ačkoliv je dost hrbolatá. Vlastně jsem byl překvapený, jak velké jsou ty nerovnosti, když jsem si trať procházel, tak to tak nevypadalo. Dokázali jsme najít slušné nastavení vozu, mě se podařilo zajet čisté kolo a poskládat všechny sektory dohromady. Startovní pole je to neuvěřitelně vyrovnané, prvních 20 aut je v sekundě a půl, tak malé rozdíly snad ani nepamatuji. Trať je zatím dost zaprášená, je tam prakticky jediná stopa, jakmile z ní vyjedete, není tam žádná přilnavost. Předjíždění tak bude dost těžké. Myslím, že zítra uvidíme zlepšování časů a jako obvykle uděláme maximum, abychom se udrželi v popředí.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Pochopitelně jsem hodně spokojený, že jsme začali naše jízdy v novém roce nejrychlejším časem. Tomáš a tým odvedli v tréninku velmi dobrou práci, zvláště když bereme v úvahu, že jsme byli jedním z pouhých tří týmů, které nejely nováčkovský trénink. Zdá se, že přestávka Tomášovi prospěla, odpočinul si a nyní má velkou chuť do závodění. Také bych se rád zmínil o tom, že jsme tady našli úchvatné prostředí, okolí je nádherné a je tu i svěží a čistý vzduch. Je to velmi příjemný zážitek.“
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
Odstup |
1. |
Česká republika | Tomáš Enge |
1:15.248 |
|
2. |
Indie | Narain Karthikeyan |
1:15.303 |
+ 0.055 |
3. |
Francie | Loic Duval |
1:15.368 |
+ 0.120 |
4. |
Irsko | Richard Lyons |
1:15.380 |
+ 0.132 |
5. |
Německo | Nico Hülkenberg |
1:15.407 |
+ 0.159 |
6. |
Itálie | Enrico Toccacelo |
1:15.505 |
+ 0.257 |
7. |
Nizozemí | Jeroen Bleekemolen |
1:15.529 |
+ 0.281 |
8. |
Nový Zéland | Jonny Reid |
1:15.587 |
+ 0.339 |
9. |
Jižní Afrika | Alan Van Der Merwe |
1:15.782 |
+ 0.534 |
10. |
Velká Británie | Robbie Kerr |
1:15.799 |
+ 0.551 |
11. |
Mexiko | Salvador Duran |
1:16.077 |
+ 0.829 |
12. |
Čína | Ho-Pin Tung |
1:16.134 |
+ 0.886 |
13. |
Malajsie | Alex Yoong |
1:16.267 |
+ 1.019 |
14. |
Brazílie | Raphael Matos |
1:16.315 |
+ 1.067 |
15. |
Kanada | James Hinchcliffe |
1:16.346 |
+ 1.098 |
16. |
Švýcarsko | Sebastien Buemi |
1:16.370 |
+ 1.122 |
17. |
Singapur | Christian Murchison |
1:16.401 |
+ 1.153 |
18. |
USA | Ryan Hunter Reay |
1:16.490 |
+ 1.242 |
19. |
Indonésie | Ananda Mikola |
1:16.609 |
+ 1.361 |
20. |
Austrálie | Karl Reindler |
1:16.665 |
+ 1.417 |
21. |
Libanon | Alex Khateeb |
1:17.572 |
+ 2.324 |
22. |
Pákistán | Nur Ali |
1:21.197 |
+ 5.949 |