Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mediální válka Michelin - FIA i v dalších soutěžích

Mediální válka Michelin - FIA i v dalších soutěžích

Ve WRC byla sesterská značka vyřazena z tendru.

Mezinárodní automobilová federace a výrobce pneumatik Michelin jsou ve při i poté, co francouzská značka opustila na konci loňské sezony svět formule 1.

Vše začalo velkým skandálem při Velké ceně USA v roce 2005, kdy sedm týmů obouvající pneumatiky Michelin nenastoupilo do závodu a ten odjelo jen šest vozů s pneumatikami Bridgestone.

Michelin pak obviňoval FIA z nekonstruktivního přístupu v řešení situace, zatímco FIA naopak Michelin ze znevažování sportu. Michelin přivezl do Indianapolis směsi, z nichž žádná nebyla použitelná pro závod.

Od té doby vedla FIA s Michelinem mediální válku, která vyustíla například ve skutečnost, že jediným dodavatelem pneu sérii Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC - letos na Galaxii sport) se stala Yokohama jen pár dní po Velké ceně USA 2005.

Tento týden oznámila FIA, že jediným dodavatelem pneumatik do Mistrovství světa Rely (sledujte na www.rely.cz) je Pirelli. Krok ihned poté kritizoval Michelin.

Tendru se zúčastnily jen Pirelli a Michelin prostřednictvím své značky BFGoodrich, která dodává pneumatiky týmům v soutěži letos.

Jeden z šéfů Michelinu Frederic Henry-Biabaud obvinil FIA z toho, že její volba vychází z důvodů nemající se sportem nic společného.

"Loni jsme dokázali, že pneumatiky BFGoodrich byly těmi nejlepšími," řekl Henry-Biabaud. "V roce 2007 se žádný z konkurentů neodvážil soutěžit proti nám.

BFGDoodrich byla z tendru vyřazena na základě neznámých kritérií, rozhodně ale neměla nic dočinení se sportem."