Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Směsi pneumatik pro závod musí být viditelně odlišené

Směsi pneumatik pro závod musí být viditelně odlišené

Týden před VC Austrálie se změnily sportovní regule F1.

Měsíce jednání mezi FIA, týmy a firmou Bridgestone o rozlišení obou variant směsí, které musí jezdci letos použít v závodě, ukončilo rozhodnutí Komise formule 1 a Světové rady motorsportu. Obě varianty musí být od nynějška viditelně rozlišené.
 
Každý jezdec musí nově od letošní sezony použít v závodě dvě směsi pneumatik: jednu měkčí, druhou tvrdší. S tím přišla i otázka, jak aktuální výběr zpřístupnit také divákům (nejen) u obrazovek.
 
FIA se původně snažila aplikovat systém z ChampCar, kde mají kola s měkčí směsí červený bok. Týmy se však bránily jakémukoliv rozlišování pneumatik s obavami, že by z těchto informací těžili především soupeři. Toto řešení kvůli navýšení nákladů zavrhl i Bridgestone.
 
Proto se Mezinárodní automobilová federace rozhodla, že týmy jednoduše přinutí sdělit volbu směsí těsně po startu závodu (psali jsme zde).
 
Blesková změna sportovních regulí formule 1 však přinesla obrat a pravidla nyní výslovně požadují, aby od sebe obě směsi byly viditelně rozeznatelné, když je vůz na trati.
 
Letošní sezona startuje už příští týden v Austrálii, kde už by mělo nové pravidlo fungovat. Hovoří se o tom, že jednu ze směsí Bridgestone opatří znakem v podobě bílého kroužku tak, aby pneumatiky byly rozeznatelné, když budou kola v pohybu.
 
Japonský výrobce se však obává, že toto pravidlo přinese velký počet zbytečně znehodnocených pneumatik.
 
"Měkčí pneumatika na jednom okruhu může být tvrdší směsí na jiném," prohlásil už vloni bývalý technický ředitel Bridgestonu Hisao Suganuma.