Značení pneumatik Bridgestonu nefunguje
Shodují se na tom i zástupci týmů.
Nápad Bridgestonu ocejchovat měkkou směs pneumatik malým bílým kolečkem se v Austrálii vůbec neosvědčil a stále častěji se ozývají hlasy požadující změnu označení.
V pravidlech, která FIA změnila týden před úvodním závodem sezony, stojí jasně, že směsi musí byt viditelně rozlišené. A to i v situacích, kdy je vůz v pohybu.
To se Bridgestonu v Melbourne vůbec nepovedlo. Už při pomalejší jízdě vozů po pit lane se značení na otáčejícím se kole prakticky ztratilo.
"Když diváci nemohou pochopit, o co jde, tak bychom to neměli vůbec dělat," prohlásil šéf BMW Mario Theissen.
"Musíme zvýraznit, jaký typ pneumatik jezdci používají. Současné značení není řešením, protože kolečka se těžko hledají, i když vůz stojí. A jakmile se rozjede, jste bez šance."
S tím souhlasí i technický ředitel Williamsu a navrhuje možné zlepšení. "Řešením by možná bylo nabarvit vnitřek drážek. Ten se neopotřebovává, takže by zepředu bylo možné vidět bílý pruh."
"I když to by bylo pro Bridgestone hodně práce."
Japonský výrobce pneumatik hned po GP Austrálie uvedl, že změna značení nebude možná dříve než se začátkem evropské části sezony ve Španělsku. Obutí pro závody v Malajsii a Bahrajnu už je totiž vyrobené a v současnosti se expeduje do svých destinací.