Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wheldon zahájil sezónu přesvědčivým vítězstvím

Wheldon zahájil sezónu přesvědčivým vítězstvím

XM Satellite Radio Indy 300 - průběh a výsledky závodu

XM Satellite Radio 300 - Homestead - Miami Speedway
200 kol - 300 mil
24°C - zataženo
3 žluté fáze - celkem 32 kol
nejrychlejší kolo: Dan Wheldon - 24,9303 sekundy ve 112 kole

Ani zpackaný pit stop ve střední části závodu nedokázal zastavit Dana Wheldona na jeho cestě za hattrickem na oválu v Homesteadu, čímž vyrovnal skóre na této trati dosud nejúspěšnějšího pilota Sama Hornishe. Úspěch stáje Target Chip Ganassi Racing završil druhým místem Scott Dixon, zatímco na obhájce titulu šampiona Sama Hornishe zbylo tentokráte jen místo třetí. Ani umístění za pomyslnými stupněmi vítězů proti loňské sezóně nepřekvapilo. I tentokráte byl ze "zbytku světa" nejlepší Vitor Meira.

Závod v Homesteadu zdá se pronásleduje smůla. Po loňské tragické havárii Paula Dany, byl start do závodu tentokráte ve stínu dvou velmi těžkých havárií při závodě série Indy Pro Series. Vozy pilotů Ryana Justice a Pabla Pereze se při dvou nezávislých nehodách doslova roztříštily o hrazení a oplocení, přičemž především Perezova havárie velmi připomínala těžké havárie Bracka, Renny či Ryana Briscoe ze série Indy Car. Oba piloti naštěstí skončili „jen“ s těžkými zraněními.
 
Dan Wheldon se ujal vedení okamžitě po startu a společně se Samem Hornishem si během prvních kol vybudovali malý náskok. V hloubi pole mezi sebou bojovala skupinka Castroneves, Kanaan a Franchitti. V sedmém kole přišla první žlutá fáze, kterou zavinil Alex Barron, jehož monopost zůstal pro závadu na palivové soustavě stát na trati a musel být odtažen do boxů. Závod byl znova odstartován ve 13. kole a stejně jako po startu se Wheldon s Hornishem začali vzdalovat zbytku pole, které se tentokráte roztáhlo do délky rychleji. Zatímco Scott Dixon se pokoušel dotáhnout na vedoucí dvojici, Marco Andretti se začal propadat do hloubi pole, protože jeho vůz byl jen obtížně ovladatelný.
 
 
Nejzajímavějším soubojem této části závodu byl bezesporu duel mezi Castronevesem a Meirou, kteří bojovali o čtvrtou a pátou pozici. A zatímco Wheldon začal ujíždět i Hornishovi, v hloubi pole prožívali svoje problémy s vozy Scott Sharp a Sarah Fisher.
 
Ve 44. kole už vedl Wheldon o více než dvě sekundy před Hornishem, Dixonem, Franchittim a Meirou. Na konci pole zatím Marco Andretti sváděl svůj marný boj s Dallarou. V okamžiku, kdy ho předjel i Marty Roth už nemělo smysl zůstávat dále na trati a tým stáhl nešťastného Marca do boxů.
 
V 66. kole zahrozilo počasí a závod musel být žlutou vlajkou zpomalen pro jemný déšť a vlhkou trať. Všichni vedoucí jezdci využili žluté fáze k zastávkám v boxech, zatímco řada těch pomalejších, kteří již měli kolo a více ztráty zůstala na trati s vidinou možného zisku.
 
Restart v 77. kole přinesl několik kol vzrušujících soubojů, které se však nijak nedotkly Wheldona na vedoucí pozici. Těsně před polovinou závodu se dopustil chyby Jeff Simmons a vzal s sebou do zdi i Matsuuru  a Foyta. Havárie se naštěstí obešla bez zranění, ale závod musel být znovu zpomalen. Při následných zastávkách si vybrali slabou chvilku mechanici týmu Chipa Ganassiho a do té doby suverénní Wheldon opouštěl boxy na konci první desítky pořadí. Problém měla i Danica Patrick, která při výjezdu ze stání trefila pneumatiku Daria Franchittiho, jehož mechanik se navíc jejímu vozu musel vyhnout efektním skokem. Trest přišel vzápětí a vedení závodu do té doby slušně jedoucí Danicu odsunulo na konec startovního pole.
 
Po restartu ve 109. kole se na čele usadil Dixon, který si brzy poradil s dotírajícím Meirou. Pozornost všech však na sebe opět upoutal  skvěle jedoucí Wheldon, který během několika kol projel polem konkurentů jako příslovečný nůž máslem a po deseti kolech se zmocnil opět vedení. Oba Ganassiho jezdci pak společně nasadili ke zdrcujícímu trháku, který v podstatě rozhodl závod, protože Hornish, bojující po zastávkách s Carpenterem a Castronevesem ho nestačil zachytit.
 
 
Ve třech čtvrtinách závodu už mělo vedoucí duo na třetího Hornishe náskok několika sekund. Tak jak se s pokračujícím večerem měnila teplota tratě, začínali se někteří jezdci dostávat do problémů. Ze špičky to platilo především pro Castronevese a Kanaana. 155. kolo pak přineslo definitivní stop pro Danicu Patrick, která nezvládla vůz při nájezdu do boxů a po smyku poškodila monopost o vnitřní zeď.
 
V poslední fázi závodu začal na Wheldona mírně ztrácet i Dixon. Třetí Hornish sice dokázal ujet bojující dvojici Meira a Kanaan, na dostižení Ganassiho jezdců však neměl šanci. Jen těchto pět jezdců také dokončilo závod ve stejném kole s vítězem.
 
Dvojité vítězství jezdců stáje Chipa Ganassiho společně s třetím místem Hornishe tak naznačuje, že i v letošním roce budou týmy Penske a Ganassi jen těžko k poražení.
 
Sezóna pokračuje dalším závodem na městském okruhu v St. Petersburgu již příští týden. 
 
p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 D.Wheldon  Target Chip Ganassi Racing
1:48:06.8893
2.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
6.4993
3.
 S.Hornish Jr.  Team Penske
17.4754
4.
 V.Meira  Panther Racing
22.5373
5.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
23.1179
6.
 E.Carpenter  Vision Racing
1 kolo
7.
 D.Franchitti  Andretti Green Racing
1 kolo
8.
 T.Scheckter  Vision Racing
1 kolo
9.
 H.Castroneves  Team Penske
1 kolo
10.
 B.Rice  Dreyer & Reinbold Racing
1 kolo
11.
 S.Fisher  Dreyer & Reinbold Racing
5 kol
12.
 S.Sharp  Rahal Letterman Racing
6 kol
13.
 D.Manning  A.J. Foyt Enterprises
porucha
14.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
havárie
15.
 M.Roth  Roth Racing
ovládání
16.
 K.Matsuura  Super Aguri Panther Racing
havárie
17.
 J.Simmons  Rahal Letterman Racing
havárie
18.
 A.J.Foyt IV  Vision Racing
havárie
19.
 A.Barron  Curb/Agajanian/Beck Racing
ovládání
20.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
porucha

Všechny časy neoficiální