Šílený druhý závod formule IFM nakonec vyhrál Lopez
[IFM] Pro samé žluté vlajky nebylo možné útočit.
Doslova v závodnickou divočinu se proměnila nedělní jízda International Formula Master na městském okruhu ve francouzském Pau. Závod byl zastaven, výrazně zkrácen, jelo se za safety carem a pokud se závodilo, pak prakticky neustále pod žlutými vlajkami. Maximilian Götz s vozem české stáje I.S.R. si připsal tři body za 6. místo.
Již v prvním okruhu došlo k havárii a na trať vyjel safety car. Následně vybuchl motor monopostu švýcarské závodnice Rahel Frey, na vozovce se objevil olej a když pořadatelé při odklízení nepojízdný vůz ještě převrátili a vylili z něj olej další, musel být závod úplně zastaven. Z původně plánovaných 45 minut se tak jízda po restartu smrskla na pouhých 13 minut. (Pozn. redakce: v jedné chvíli projelo celé startovní pole boxovou uličkou, protože omylem místo safety caru následovalo medical car.)
V seriálu International Formula Masters se do nedělního závodu startuje podle výsledku sobotní rozjížďky, ovšem první osmička se na rošt staví v opačném pořadí. Maximilian Götz proto dnes po včerejší druhé příčce startoval ze sedmé pozice a kvůli zmíněným zmatkům neměl mnoho příležitostí k posunu vpřed. Většinu závodu kroužil za Pierrem Raguesem a uzavíral vláček seřazený na třetí až šesté pozici. I když se německý jezdec pokusil na soupeře zaútočit, musel se nakonec spokojit s šestým místem. O další možnosti útočit Maxe připravila celá řada kolizí soupeřů, odstavených monopostů, jejich odklízení a s tím spojené vyvěšení žlutých vlajek zakazujících v inkriminovaném úseku předjíždění.
Maximilian Götz: „Nebyl to jednoduchý závod, ale jsem trochu naštvaný i sám na sebe. Předjíždění tady nebylo jednoduché, jenže párkrát jsem příležitost měl, ale nevyužil jsem ji.“
Igor Salaquarda, šéf týmu: „Dnešní konstelace pro nás nebyla moc příznivá. Protože jsme startovali ze sedmého místa, měli jsme auto nastavené tak, aby se i na této trati dalo předjíždět. To znamená, aby bylo rychlé i na rovině a na jejím konci aby mohl Maxi útočit. Jenže to prakticky nešlo, protože neustále vlály žluté vlajky. V Pau se navíc opravdu těžko předjíždí, neboť mimo ideální stopu je velký nepořádek. Důležité je, že se nám celý víkend vyhnuly technické problémy, máme další body a následující závod nás čeká v Brně a to už je klasický závodní okruh.“
Seriál International Formula Master pokračuje za dva týdny (16. a 17. června) dalšími dvěma závody na Automotodromu v Brně.
Pau, International Formula Master, 4. závod, neděle 3. června 2007:
1. Pablo Sanchez Lopez (MEX), Alan Racing
2. Juho Annala (FIN), Jenzer Motorosport
3. Jerome D'Ambrosio (BEL), Cram Competition
4. Salvatore Gatto (ITA), Alan Racing
5. Pierre Ragues (FRA), Euronova Racing
6. Maximilian Goetz (GER), ISR
7. Massimo Torre (ITA), Scuderia Fama
8. Claudio Cantelli Jr (BRA), J.D. Motorsport
Průběžné pořadí IFM 2007 - jezdci (po 4. ze 16 závodů):
Jerome D'Ambrosino - 23 bodů
Salvatore Gatto - 19
Maximilian Götz - 16
Juho Annala - 15
Kasper Andersen - 14
Pablo Sanchez Lopez - 14
Oliver Campos Hull - 11
Johnny Cecotto Jr. - 10
Chris van der Drift - 10
Arturo Llobel - 8
Pierre Ragues - 4
Nick de Bruijn - 3
Luca Persiani - 2
Rahel Frey - 2
Massimo Torre - 2
Alberto Costa - 1
Marcello Puglisi - 1
Claudio Cantelli Jr - 1
Průběžné pořadí IFM 2007 - týmy (po 4. ze 16 závodů):
Alan Racing - 33 bodů
Cram Competition - 31
J.D. Motorsport - 25
Jenzer Motorsport - 17
I.S.R. - 16
Iris Project - 11
Ombra Racing - 10
Euronova Racing - 5
Scuderia Fama - 4
AMD Motorsport - 3
Promotorsport - 1