Rozhovor s Markusem Winkelhockem
Začíná kariéru na okruhu, kde ji jeho otec ukončil
Otázka: "Nyní máš možnost vyzkoušet si vůz F8-VII. Jaký je to pocit?"
Markus Winkelhock: "Když mi Colin zavolal, hodně mě to překvapilo, nemyslel jsem si totiž, že bych mohl takovou šanci dostat! Z možnosti tento víkend závodit mám ale samozřejmě ohromnou radost. Je to momentálně jediný závod na německém území v kalendáři, jsem tedy nadšený, že budu debutovat před tolika německými diváky."
Otázka: "S okruhem Nürburgring už máte hodně zkušeností, co pro tebe znamená závodit před domácím publikem?"
MW: "Tuhle trať znám velmi dobře z mého působení ve formuli Renault, formuli 3 a v DTM, což se bude jistě hodit, jelikož v tomto voze jsem toho mnoho neodjel. Jet svůj první závod na této trati bude pro mě a moji rodinu mít zvláštní význam. Na tomto okruhu se můj otec naposledy před smrtí svezl ve voze formule 1. Nyní můžu svoji kariéru započít na místě, kde otec odjel poslední závod v F1."
Otázka: "Jaké byly reakce tvojí rodiny, když jsi jim tuhle novinu prozradil?"
MW: "Matka z toho byla trochu naměkko. Jistě, je velmi šťastná, že mohu docílit něčeho, co jsem tak dlouho chtěl, ovšem na druhou stranu je také trochu nervózní. Takoví jsou ale asi všichni rodiče! Myslím, že se matka raději podívá na závod v televizi, než na okruhu."
Otázka: "Vůz F8-VII jsi letos testoval na okruhu Silverstone a Paul Ricard, takže už s ním máš nějaké zkušenosti."
MW: "Popravdě jsem v něm moc kilometrů neodjel, pouze shakedown na Silverstone a jeden testovací den na Paul Ricard. Z této pozice se nedá pořádně zjistit, jak t o s vozem vlastně je, ale účastnil jsem se všech sezení v rámci závodních víkendů a studoval všechna nasbíraná data, takže přesně vím, co se s vozem děje a jak se chová. Tento fakt plus znalost tratě mi do začátku hodně pomohou.
Přizbůsobování jezdeckého stylu pro mě novým vozům, tratím a situacím mi vždycky šlo. Například po testech na Paul Ricard jsem letěl rovnou do Německa na zkoušení vozu Audi seriálu DTM. Zvyknout si na odlišný styl řízení mi nedělalo žádný problém, po pár kolech už na svůj bývalý vůz ani nepomyslíte."
Otázka: "Minulý víkend jsi závodil v seriálu DTM na okruhu v Mugellu. Myslíš, že závodní režim takhle těsně před závodem na Nürburgringu ti pomůže, nebo to přechod na formulový vůz spíš ztíží?"
MW: "Vozy těchto dvou sérií se vůbec nedají srovnat, jsou velmi, velmi odlišné a vyžadují úplně jiný styl řízení, závodění v DTM je ovšem velmi těsné, což se bude hodit, pokud se dostanu do situace, kdy budu bojovat s ostatními."
Otázka: "Od začátku roku bylo jasné, že jsi s Adrianem Sutilem velký kamarád. Dával ti ohledně něčeho nějaké rady?"
MW: "Abych řekl pravdu, s Adrianem jsem od telefonátu s Colinem nemluvil, až se ale dostanu na okruh, bude jedním z prvních, s kým si popovídám! Je to dobrý kamarád, výborně spolu vycházíme. V týmu se cítím báječně."
Otázka: "Jak jsi se na závod připravoval?"
MW: "Hlavně jsem se soustředil na posílení svalstva na krku, už od začátku roku ovšem trénuji dost tvrdě. Jako náhradní jezdec mohu být kdykoliv povolán, takže musím být dostatečně fit na to, abych mohl v případě nutnosti naskočit do auta a jet. Být na dostatečně fit na závod není otázka tří nebo čtyř týdnů! Znovu jsem si nastudoval data našeho vozu. Cítím, že jsem připravený."
Otázka: "Jak se k tomuto víkendu postavíš?"
MW: "Bude to mimořádné. Můj domácí závod, první závod, budu tam mít přátele, kteří mě budou podporovat. Musím se ale soustředit na svou práci a vydat ze sebe maximum. Když si nasadíte helmu a nasednete do vozu, musíte být stoprocentně soustředění na to, co právě děláte. Je to pro mě skvělá příležitost, chci z ní vytěžit co nejvíc."