Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

První letošní vítězství Justina Wilsona

První letošní vítězství Justina Wilsona

Bavaria Champ Car GP - výsledky závodu

Před více než šedesáti tisíci diváky, kteří si našli cestu do Assenu na druhý evropský závod série Champ Cars, si Justin Wilson vybojoval své první letošní vítězství v šampionátu. Na trati, na které mělo být podle některých zdrojů téměř nemožné předjíždět, předvedla série CCWS velmi dobrou podívanou. Druhé místo získal naprosto zaslouženě Jan Heylen, znovu na stupně vítězů se podíval i Bruno Junqueira.

Bavaria Champ Car GP - TT Circuit Assen
69 kol - 195,270 mil
19° C, zataženo
3 žluté fáze - celkem 10 kol
nejrychlejší kolo: Dan Clarke - 1:20,727 v 66. kole

Z první řady se tentokráte odlepil nejlépe Justin Wilson, který se v první zatáčce dostal před Sebastiena Bourdaise. Ten se mu pokusil oplatit předjetí hned na výjezdu ze zatáčky č. 5 na rovinku vedoucí k šikaně, ale po stisknutí PTP tlačítka jeho motor náhle ztratil výkon a před Seba se přehnali i Jani, Gommendy, Pagenaud a Rahal. Rychlá analýza situace techniky firmy PI Research, která dodává jednotné ECU jednotky, zjistila možnou chybu v software a tak byli všichni jezdci rádiem upozorněni, aby PTP nepoužívali. Jak se později ukázalo, problém byl i s funkcí umezení otáček motoru pro průjezd boxy, což výrazně ovlivnilo výsledek závodu pro Bruno Junqueiru.

Úvod závodu - Justin Wilson vede před Neelem Janim

K dalšímu dramatu došlo téměř současně, když se Tracy pokoušel probojovat polem vozů vpřed. Ve čtvrté zatáčce ho Doornbos přivřel, Tracy dostal smyk a kolidoval lehce s Junqueirou. Bruno ztratil několik pozic a na dráhu vyjel poprvé zaváděcí vůz. Po restartu ve čtvrtém kole se vytvořilo pořadí Wilson, Jani, Gommendy.  Jan Heylen dokázal, že se v Assenu předjíždět dá a jako prvního překonal Willa Powera v nájezdu do první zatáčky. Power se nedokázal o kolo později ubránit ani Danu Clarkemu. V devátém kole musel do boxů pro defekt na pravém zadním kole zamířit Junqueira. Nejrychlejší kola zajížděla v této době kupodivu Katherine Legge, která se držela na skvělém desátám místě a doháněla Willa Powera.

Bruno opouští boxy po výměně pravé zadní pneumatiky

Čtrnácté kolo přineslo další žlutou, tentokráte pro zbytky plastového patníčku na trati v zatáčce 10. Kromě Junqueiry zamířili do boxu všichni, ale Tracy už v něm pro technickou poruchu zůstal. Souboj v boxech nepřinesl změny v pořadí na prvních místech, ale Conquest Racing dokázal posunout Heylena před Bourdaise. Belgičan si po restartu smlsnul i na Bourdaisovu týmovém kolegovi a o šest kol později dokázal na trati předjet i Gommendyho. Bruno Junqueira si zatím užíval prvního místa a dokonce svým pronásledovatelům dokázal ujíždět. Ve 28. kole musel do boxů pro palivo a vedení se ujal znovu Wilson. Další žlutá fáze přišla jen o dvě kola později a když celé pole opět kromě Junqueiry zamířilo do boxů, bylo zřejmé, že Bruno má po zbytek závodu velmi dobrou pozici, dokáže-li ovšem zacházet úsporně s palivem.

Na zastávce znovu prodělal Bourdais, naopak vpřed se posunul Dan Clarke, ale jak se později ukázalo, stalo se tak jen díky ne zcela dotankované palivové nádrži. Po restartu ve 34. kole tak bylo pořadí Junqueira, Wilson, Heylen a Gommendy. Junqueira dokázal opět zajet nejrychlejší kolo závodu a svým pronásledovatelům začal znovu ujíždět.

Robert Doornbos opouští své boxové stání

Ve 49. kole musel naposledy pro palivo Junqueira, ale vzhledem k tomu, že tou dobou tam už mířili i další jezdci, vypadalo to, že je na tom se spotřebou paliva velmi dobře. Když však na začátku pit lane aktivoval omezovač otáček, rychlost spadla ne na 75 mil/hod, ale na 40. Další problém v softwaru stál Brazilce možná vítězství, protože díky tomu ztratil kolem dvou sekund. O dvě kola později zajela do boxů naposledy i vedoucí skupina jezdců, ale na pořadí se po jejich návratu na dráhu příliš nezměnilo. Vedl Wilson před Heylenem, Junqueirou, Gommendym a Clarkem. V posledních kolech závodu pak někteří jezdci bojovali především se spotřebou paliva, ale i tak museli pro palivo zamířit ještě jednou jak Doornbos, tak Clarke. Spořit musel i Neel Jani, za kterého se dotáhla skupina tvořená Pagenaudem, Bourdaisem a Serviou. Bourdais se ještě čtyři kola před cílem pokusil dostat před Pagenauda, ale byl příliš dlouhý na brzdy a Pagenaud mu manévr okamžitě oplatil.

Stupně vítězů. Složení možná překvapivé, ale ve všech případech zasloužené (foto Rita Horvath)

Justin Wilson zvítězil s přesvědčivým náskokem před Janem Heylenem, který tak získal pro tým Conquest Racing nejlepší umístění od roku 2005. Třetí Bruno Junqueira přivezl další umístění na bedně skromnému týmu Dale Coyna a získal i bod určený jezdci, který se během závodu posune vpřed o největší počet pozic.

Série Champ Cars pokračuje dalším závodem až 21. října na městském okruhu v Surfers Paradise.

p.
 Jezdec  Tým
Čas
1.
 J.Wilson  RSports Racing
1:46:02.236
2.
 J.Heylen  Conquest Racing
7.226
3.
 B.Junqueira  Dale Coyne Racing
8.418
4.
 T.Gommendy  PKV Racing
9.036
5.
 N.Jani  PKV Racing
22.261
6.
 S.Pagenaud  Team Australia
22.697
7.
 S.Bourdais  Newman/Haas/Lanigan Racing
22.955
8.
 O.Servia  Forsythe Racing
23.405
9.
 G.Rahal  Newman/Haas/Lanigan Racing
23.948
10.
 R.Dalziel  Pacific Coast Motorsports
29.553
11.
 D.Clarke  Minardi Team USA
38.902
12.
 K.Legge  Dale Coyne Racing
44.859
13.
 R.Doornbos  Minardi Team USA
1:00.637
14.
 W.Power  Team Australia
1:01.203
15.
 A.Tagliani  RSports Racing
1 kolo
16.
 A.Figge  Pacific Coast Motorsports
1 kolo
17.
 P.Tracy  Forsythe Racing
porucha

Všechny časy neoficiální