Rozhovor s Willim Rampfem
Technickým ředitelem týmu BMW Sauber.
Otázka: "Díky čemu je Monza jako trať tak výjimečná?"
Willi Rampf, technický ředitel BMW Sauber: "Monza je klasický vysokorychlostní okruh s extrémně dlouhými rovinkami, srovnatelnými snad jen se starou verzí Hockenheimringu. Jezdci v jednom kole na čtyřech místech značně překročí rychlost 300 kilometrů za hodinu. 76 procent kola se jede na plný plyn. To je o hodně víc než na jakékoliv jiné trati, kde se jezdí závody formule 1. Proto zde pojedeme s nejmenším přítlakem v sezoně."
Otázka: "Co to znamená pro aerodynamiku vozu?"
Willi Rampf: "Pro tento závod jsme připravili balík speciálních aerodynamických komponentů. V Monze použijeme nejmenší zadní přítlačné křídlo v roce. Abychom docílili správné aerodynamické vyváženosti vozu, museli jsme také upravit přední křídlo. Také zkoumáme aerodynamickou účinnost všech odnímatelných součástek připravených pro Monzu. Pouze ty nejúčinnější na autě necháme. Některé komponenty samozřejmě odejmeme. Zvýší to totiž výkon vozu. Jdeme tak tedy vlastně opačným směrem oproti Monaku, kde jsme na vozy nainstalovali co nejvíce součástí, které by mohly zvýšit přítlak."
Otázka: "Vraťme se na chvilku k Monaku. Jak moc menší je přítlak zde v Monze oproti tomu na městském okruhu?"
Willi Rampf: "V Monaku jezdci dosahují maximální rychlosti 290 kilometrů za hodinu, kdežto v Monze se na čtyřech místech dostanou hravě přes hranici tří set kilometrů.