Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Donutí Button Schumachera ukončit kariéru?

Donutí Button Schumachera ukončit kariéru?

Herbert: "Jenson je skvělý pilot."

Podle dřívějšího pilota formule 1 Johnnyho Herberta by pilot stáje British American Racing Jenson Button mohl být jedním z těch, kteří donutí eso Ferrari Michaela Schumachera ukončit aktivní kariéru. Angličan to odůvodňuje tím, že pokud Button dokáže tlačit na Ferrari tak, že Michael bude muset jezdit s F2004 na hraně, zvolí raději odchod na vrcholu kariéry, než aby riskoval.
 
Herbert, který byl týmovým kolegou Schumachera v Benettonu počátkem devadesátých let ví, že Michael dělá chyby, pokud je pod tlakem. Jenson má potenciál na to, aby takový tlak vyvolával.
 
"Jensonova sebejistota od zisku prvního pódia narostla. Pokud by BAR dokázal ještě trochu zlepšit svůj monopost, bude mít to, co potřebuje k porážce Schumachera," uvedl Herbert pro časopis People.
 
"Schumacher se pokusí vyhrát maximum závodů a dostatek kvalifikací na to, aby pokořil rekord Ayrtona Senny. Určitě si uvědomuje, že by takovou šanci příští rok již nemusel mít. Pokud se BAR bude zlepšovat, bude Jenson se Schumacherem bojovat. Myslím si, že by mohl opustit loď, dokud je na vrcholu."
 
Má se za to, že Buttonovo první vítězství v závodě je otázkou času a že by k němu mohlo dojít již v Grand Prix Španělska. Pokud se tak skutečně stane, věří Herbert že již nebude cesty zpět...
 
"Zvítězit v závodě je tak skvělý pocit, že jakmile jej Jenson jednou ochutná, bude chtít další. Určitě má talent na to, aby vyhrával. Jenson je skvělý pilot. Myslí, si, že je připravený. Problémy, které měl v Renaultu mu pomohly vyrůst. Ví, co potřebuje k tomu, aby se stal Mistrem světa a jakmile na to bude mít auto, dostane Schumachera pod tlak a donutí ho dělat chyby. Náznak jsme viděli již v Imole, kde určoval BAR tempo během prvního kola. To však zatím není dost pro vítězství v závodě. Musejí být schopni jet takhle pořád. Stačí změnit pouze pár maličkostí, jako například lepší pneumatiky Michelin, které budou o několik setin sekundy na kolo rychlejší."