Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Tomáš Enge: Série IndyCar by byla optimální

Tomáš Enge: Série IndyCar by byla optimální

Bývalý pilot formule 1 možná bude startovat v Brně.

Tomáš Enge je šťastný, že si po třech letech užije zimní přestávku, které využije k doléčení svého zraněného lokte.

Liberecký rodák po dvě zimy hájil barvy České republiky v šampionátu A1GP a už toho měl lidově řečeno plné brýle. Také proto jej pro třetí ročník vystřídal Erik Janiš.

"Loket ještě bolí, včera jsem jel v Brně patnáct kol ve formuli 3000 a v noci jsem bolestí nemohl spát," řekl našemu magazínu Tomáš Enge. Ten letošní sezonu zahájil v šampionátu ALMS, ale pro pár kolizích musel seriál opustit a nyní startuje v šampionátu Grand-Am.

"Musím se přiznat, že jsem si tahle auta moc oblíbil," prozradil český závodník a při dotazu na stav stížností kvůli vyloučení z ALMS řekl:

"My jsme od toho nic nečekali, ale měli jsme potřebu jim dát najevo, že takhle ne. Penalizace padla a vrátit to nejde, měli jsme s týmem dohodu, stalo se a tak jsem musel jít."

Co bude dělat příští rok ještě vůbec neví a ani jeho manažer Antonín Charouz nechce vůbec nic říct.

"Všechno je možné," řekl nám šéf A1GP týmu České republiky. Sám Tomáš Enge by ale preferoval americké formule.

"Tak samozřejmě IndyCar by byla nejoptimálnější," řekl. Ve hře jsou ještě americké vytrvalostní závody. Enge navíc spolupracuje s týmem Samax Motorsport, který nasazuje do IndyCar Venezuelanku Milku Duno.

"Jestli pojede celý příští rok, pak Samax nasadí druhý vůz a šance tu je. Pokud ale pojede jen v některých závodech, tak budou mít jen jedno auto," vysvětluje Tomáš Enge a dodává: "Auto není špatné, ale je prostě pomalé."

Tomáš Egne získal na samém konci úvodní sezony A1GP zatím jediné vítězství pro české barvy. Jak k němu ale český závodník přišel, sám pořádně neví. Česká stáj totiž podezřívá organizátory, že špatně nakládají s pneumatikami a ty lepší dostávají lepší týmy. Důkazy ale nemají.

"Je to naprosto nepochopitelné. S autem jsme nedělali vůbec nic, bylo úplně stejné, dostali jsme sadu gum a já byl ke konci závodu o patnáct vteřin před druhým," řekl Enge a Antonín Charouz dodává:

"Pneumatiky se naloží jedny na druhé, někam se převezou, tam na ně svítí sluníčko, ty úplně dole jsou na tom špatně a ty úplně nahoře taky. Prosazovali jsme, aby se pneumatiky losovaly, ale paradoxně ty nejsilnější týmy byly zásadně proti," řekl Charouz.

Podle vlastních slov ještě zvažuje možnost, že by při závodě 14. října nastoupil právě Tomáš Enge. Tak jako tak je přání všech členů českého týmu zřejmé: aby diváci přišli na okruh, fandili a oni se jim za to odměnili pěkným výsledkem.

Velké foto: BPA/Martin Straka