Trulli podezřívá, že týmy obcházejí zákaz kontroly prokluzu
"Někteří našli způsob, jak minimalizovat prokluz kol při startu."
Ačkoli byla letos zavedena jednotná Eletronická kontrolní jednotka (SECU), která má zajistit, že týmy nehledají alternativní řešení pro kontrolu trakce, brzdění motorem či kontrolu prokluzu při startu, které jsou zakázány, Jarno Trulli z Toyoty si myslí, že některé týmy už našli způsob, jak kontrolu prokluzu (launch control) nahradit.
To spočívá zejména v nalezení způsobu automatického startu, které jezdci situaci ulehčí. Konkrétní jména Trulli prozradit ale nechce.
"Někteří našli způsob, jak minimalizovat prokluz kol při startu," řekl Trulli. "Netvrdím, že někdo podvádí, ale v Toyotě dostáváme protichůdné informace."
Elektronická kontrola prokluzu byla zakázána už v roce 2004, ale inženýři našli mechanické řešení založené spočívající ve vhodném tlaku spojky.
Někteří tvrdí, že letošní auta při velké akceleraci zní jinak.