Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

"Byl to těžký debut, ale myslím, že jsem nezklamal."

"Byl to těžký debut, ale myslím, že jsem nezklamal."

Možnost dalšího Králova působení v A1GP je otevřená.

Josef Král po svém prvním vystoupení v seriálu A1GP přiznal, že to byla pro něj těžká premiéra, na straně druhé nebýt potíží s převodovkou, body byly více než pravděpodobné.

První potíže nastaly hned po startu krátkého závodu, kde se Král v první zatáčce dostal mezi vozy, které nemohly pokračovat dále.

"Snažil jsem sebýt opatrný, první zatáčka byla úplně ucpaná," řekl sedmnáctiletý závodník. "Bohužel jsem spojku zmáčknul o zlomek sekundy později a motor zhasl. Musel jsem počkat na roztlačení a pole mi ujelo. Chvíli jsem bojoval s Libanoncem a po pár kolech se dostal před něj. Vyjetí zpomalovacího vozu mi pak dalo šanci dotáhnout se na zbytek startovního pole. Okamžitě po restartu jsem předjel Indii, ale krátce poté vyvěsili červené vlajky, takže se to nepočítalo."

Chyba se spojkou ale Královi přinesla zkušenosti a ve voze čtyřikrát silnějším, než na co je zvyklý z formule BMW, se tentokrát dokázal první skrumáží v hlavním závodě prokličkovat.

"První zatáčka se znovu ucpala, ale poučil jsem se z chyby a tentokrát jsem motor udržel v chodu. Užíval jsem si souboje s ostatními a až do první zatáčky vše šlo dobře. Italský vůz zabrzdil hodně pozdě před vjezdem do pitlane a dostal jsem ránu zezadu. Kvůli tomu jsem už nestihl zamířit do boxů a musel jsem tam jet až o kolo později," prozradil Král.

Ovšem chvíli na to se objevily problémy s řazením.

"Tam nějaký čas trvalo, než se závada vyřešila. Vrátil jsem se na trať, hlavně abych získal další zkušenosti, navíc pořád byla šance na odstoupení jiných. Jsem rád, že jsem měl šanci tady závodit. Bylo to těžké, A1GP má skoro čtyřikrát větší výkon než F BMW. Jenom je škoda, že jsme v závodě neměli štěstí. Kdyby nebylo problémů s převodovkou, mohli jsme dosáhnout i na body.“

Nad dalším Královým působením visí otazník. Jeho manažerem je totiž Pavel Turek, de facto přímá konkurence Antonína Charouze. V minulosti už k jedné takové zvláštnosti došlo, to když Tomáš Kostka startoval loni v Zandvoortu.

„Josef určitě nezklamal," pochválil Krále Antonín Charouz. "Bylo to pro něj těžké, byl hozený rovnou do vody. Odvedl dobrou práci, když dokončil oba závody.

Zároveň ale byla vidět nezkušenost, která vedla k pátečnímu poškození předního křídla a také se projevila v určitých situacích v závodech. Všichni můžeme vidět, že mezi formulí BMW a A1GP je obrovský rozdíl.

S Josefovým managementem budeme jednat o jeho dalším působení v týmu. Jsem si jistý, že pokud se dohodneme, tak to pro něj bude velká škola.“