Scott Dixon zůstává v Indy nejrychlejším
Tři havárie ve "staré cihelně" se obešly naštěstí bez zranění.
Letošní tréninkové jízdy v Indianapolis, které jsou důležitou přípravou pro 92. ročník slavné "pětistovky", byly i v tomto týdnu narušovány rozmary počasí. O to důležitější úlohu pak sehrál včerejší den, který byl poslední zkouškou lidí i techniky před závěrečnými kvalifikacemi, jenž o tomto víkendu rozhodnou o definitivním pořadí na startovním roštu závodu, odstartovaném 25. května. A protože se letos bude o 33 míst na roštu ucházet 37 přihlášených účastníků, budeme se mít zřejmě možnost těšit na zajímavou podívanou nejen dnes v rámci třetího kvalifikačního dne, ale i zítra, kdy bude poslední možnost, kvalifikovat se do závodu v rámci tzv. "Bump Day".
Na výsledkové listině časů včerejšího dne je znát, že zatímco část startovního pole se již věnovala převážně hledání optimálního nastavení vozu pro vlastní závod, jiní se stále ještě pokoušeli připravit sebe i svou techniku pro dnešní důležité kvalifikační jízdy. Připomeňme, že druhý kvalifikační den minulou neděli propršel, a tudíž dnes půjde o obsazení dvanáctého až posledního, 33. místa na startovním roštu.
Překvapením uplynulých dní je především výkon zkušeného Johna Andrettiho, dalšího z rodinného klanu Andrettiů, který v kokpitu vozu stáje Roth Racing nahradil naváčka Jaye Howarda. Přestože k výměně došlo hlavně díky sponzorským penězům, které John přinesl, jeho dosavadní výsledky potvrzují, že zkušenost je v Indy stále žádané zboží.
Dny tréninkových jízd jsou pro fanoušky možností nejen sledovat dění na dráze, ale i nahlédnout do pokladnice muzea Indy 500 a prohlédnout si některé z monopostů, které psaly historii "staré cihelny". Zde je vítězný vůz Ricka Mearse z roku 1988.
Dalším potěšujícím faktem uplynulých dní jsou neustále se zlepšující výkony pilotů z bývalé série Champ Cars, z nichž si především Will Power dokázal svou rychlostí i stylem již získat uznání mnoha oválových "mazáků". Jeho včerejší výkon ho dokonce zařadil na čtvrté místo žebříčku časů, ale ani on se včera nevyvaroval chyby a vážně poškodil svůj monopost při havárii v zatáčce č.1.
Powerova Dallara bude muset projít před kvalifikací po včerejšku přestavbou od základu
"Ještě jsem nebyl ani na plné rychlosti, když mne zachytil jeden ze závanů točícího se větru, nadlehčil záď vozu a poslal mne do zdi," popsal svoji nehodu Power. "Ztratíme dnes bohužel mnoho času, který by se nám hodil, ale vím, že tým udělá vše proto, abychom byli včas a dobře připraveni k sobotní kvalifikaci."
Slabá chvilka E.J. Visa a další vrásky na čele Keitha Wigginse
Další, kdo včera okusil kontakt se zdí historického oválu, byl další nováček, Ernesto (a nebo jak mu říkají Američané), E.J. Viso. Jeho slabá chvilka přišla v nájezdu do třetí zatáčky. "Bohužel nevím zatím přesně co se vlastně stalo. Bylo to naše první jízda se skutečně těžkým vozem plným paliva a při nájezdu do třetí zatáčky mne "ulétla" záď vozu. Je mi líto našich mechaniků, mají před sebou před zítřkem spoustu práce."
Kusy monopostu Penskeho stáje vířící vzduchem dávají tušit, že Ryan dal pořádnou ránu. Penske se sice finančními problémy trápit nemusí, ale na stránce s nadpisem "Briscoe" udělal možná včera Roger další "mínus".
Chyby se nevyvaroval ani Ryan Briscoe, který znovu zatížil kapsu Rogera Penskeho o náklady za opravu dalšího vozu. Jeho havárie byla včera tou nejtěžší, ale i on z ní naštěstí vyvázl bez zranění. Totéž se však nedalo říci o jeho náhradním voze, jehož většina částí poputuje do šrotu.
Výkon potřebný k dnešní bezpečné kvalifikaci do závodu zůstává zatím neznámou, ale boj o posledních pět, šest míst na startu bude určitě tuhý. Kvalifikaci bude možné sledovat live na stránkách série IndyCar.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
1. |
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
40.2301 |
2. |
H.Castroneves | Team Penske |
40.2845 |
3. |
R.Briscoe | Team Penske |
40.2916 |
4. |
W.Power | KVR Technology |
40.3516 |
5. |
G.Rahal | Newman/Haas/Lanigan Racing |
40.3661 |
6. |
J.Andretti | Roth Racing |
40.3841 |
7. |
M.Andretti | Andretti Green Racing |
40.4015 |
8. |
D.Wheldon | Target Chip Ganassi Racing |
40.4168 |
9. |
O.Servia | KVR Technology |
40.4575 |
10. |
D.Patrick | Andretti Green Racing |
40.4699 |
11. |
B.Junqueira | Dale Coyne Racing |
40.5219 |
12. |
B.Rice | Dreyer & Reinbold Racing |
40.5554 |
13. |
T.Bell | Dreyer & Reinbold Racing |
40.5667 |
14. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
40.6079 |
15. |
A.Lloyd | Rahal Letterman Racing |
40.6251 |
16. |
M.Moraes | Dale Coyne Racing |
40.6366 |
17. |
S.Fisher | Sarah Fisher Racing |
40.7155 |
18. |
H.Mutoh | Andretti Green Racing |
40.7465 |
19. |
V.Meira | Panther Racing |
40.7690 |
20. |
E.Carpenter | Vision Racing |
40.7746 |
21. |
D.Manning | A.J. Foyt Enterprises |
40.8533 |
22. |
E.Bernoldi | Conquest Racing |
40.8539 |
23. |
D.Hamilton | Vision Racing |
40.8645 |
24. |
J.Simmons | A.J. Foyt Enterprises |
40.8885 |
25. |
T.Scheckter | Luczo Dragon Racing |
40.9079 |
26. |
M.Papis | Rubicon/Sam Schmidt Motorsports |
40.9168 |
27. |
A.J.Foyt IV | Vision Racing |
40.9261 |
28. |
M.Duno | Dreyer & Reinbold Racing |
40.9290 |
29. |
J.Wilson | Newman/Haas/Lanigan Racing |
40.9444 |
30. |
R.Yasukawa | CURB/Agajanian/Beck Motorsport |
40.9944 |
31. |
M.Dominguez | Pacific Coast Motorsports |
41.0596 |
32. |
M.Roth | Roth Racing |
41.1050 |
33. |
J.Camara | Conquest Racing |
41.1238 |
34. |
R.Hunter-Reay | Rahal Letterman Racing |
41.1649 |
35. |
B.Lazier | Hemelgarn Johnson Racing |
41.5911 |
36. |
E.Viso | HVM Racing |
50.5897 |
Všechny časy neoficiální