Novinky

  • 10.09.2024 Neutral Magnussena v Baku nahradí Bearman.

  • 31.08.2024 Good Ital Andrea Kimi Antonelli nahradí u Mercedesu pro příští rok Lewise Hamiltona

  • 28.08.2024 Neutral Argentinec Franco Colapinto se stal novým jezdcem Williamsu pro zbytek sezony

Facebook Instagram

Scott Dixon zůstává v Indy nejrychlejším

Scott Dixon zůstává v Indy nejrychlejším

Tři havárie ve "staré cihelně" se obešly naštěstí bez zranění.

Letošní tréninkové jízdy v Indianapolis, které jsou důležitou přípravou pro 92. ročník slavné "pětistovky", byly i v tomto týdnu narušovány rozmary počasí. O to důležitější úlohu pak sehrál včerejší den, který byl poslední zkouškou lidí i techniky před závěrečnými kvalifikacemi, jenž o tomto víkendu rozhodnou o definitivním pořadí na startovním roštu závodu, odstartovaném 25. května. A protože se letos bude o 33 míst na roštu ucházet 37 přihlášených účastníků, budeme se mít zřejmě možnost těšit na zajímavou podívanou nejen dnes v rámci třetího kvalifikačního dne, ale i zítra, kdy bude poslední možnost, kvalifikovat se do závodu v rámci tzv. "Bump Day".

Na výsledkové listině časů včerejšího dne je znát, že zatímco část startovního pole se již věnovala převážně hledání optimálního nastavení vozu pro vlastní závod, jiní se stále ještě pokoušeli připravit sebe i svou techniku pro dnešní důležité kvalifikační jízdy. Připomeňme, že druhý kvalifikační den minulou neděli propršel, a tudíž dnes půjde o obsazení dvanáctého až posledního, 33. místa na startovním roštu.

Překvapením uplynulých dní je především výkon zkušeného Johna Andrettiho, dalšího z rodinného klanu Andrettiů, který v kokpitu vozu stáje Roth Racing nahradil naváčka Jaye Howarda. Přestože k výměně došlo hlavně díky sponzorským penězům, které John přinesl, jeho dosavadní výsledky potvrzují, že zkušenost je v Indy stále žádané zboží.

Dny tréninkových jízd jsou pro fanoušky možností nejen sledovat dění na dráze, ale i nahlédnout do pokladnice muzea Indy 500 a prohlédnout si některé z monopostů, které psaly historii "staré cihelny". Zde je vítězný vůz Ricka Mearse z roku 1988.

Dalším potěšujícím faktem uplynulých dní jsou neustále se zlepšující výkony pilotů z bývalé série Champ Cars, z nichž si především Will Power dokázal svou rychlostí i stylem již získat uznání mnoha oválových "mazáků". Jeho včerejší výkon ho dokonce zařadil na čtvrté místo žebříčku časů, ale ani on se včera nevyvaroval chyby a vážně poškodil svůj monopost při havárii v zatáčce č.1.

Powerova Dallara bude muset projít před kvalifikací po včerejšku přestavbou od základu

"Ještě jsem nebyl ani na plné rychlosti, když mne zachytil jeden ze závanů točícího se větru, nadlehčil záď  vozu a poslal mne do zdi," popsal svoji nehodu Power. "Ztratíme dnes bohužel mnoho času, který by se nám hodil, ale vím, že tým udělá vše proto, abychom byli včas a dobře připraveni k sobotní kvalifikaci."

Slabá chvilka E.J. Visa a další vrásky na čele Keitha Wigginse

Další, kdo včera okusil kontakt se zdí historického oválu, byl další nováček, Ernesto (a nebo jak mu říkají Američané), E.J. Viso. Jeho slabá chvilka přišla v nájezdu do třetí zatáčky. "Bohužel nevím zatím přesně co se vlastně stalo. Bylo to naše první jízda se skutečně těžkým vozem plným paliva a při nájezdu do třetí zatáčky mne "ulétla" záď vozu. Je mi líto našich mechaniků, mají před sebou před zítřkem spoustu práce."

Kusy monopostu Penskeho stáje vířící vzduchem dávají tušit, že Ryan dal pořádnou ránu. Penske se sice finančními problémy trápit nemusí, ale na stránce s nadpisem "Briscoe" udělal možná včera Roger další "mínus".

Chyby se nevyvaroval ani Ryan Briscoe, který znovu zatížil kapsu Rogera Penskeho o náklady za opravu dalšího vozu.  Jeho havárie byla včera tou nejtěžší, ale i on z ní naštěstí vyvázl bez zranění. Totéž se však nedalo říci o jeho náhradním voze, jehož většina částí poputuje do šrotu.

Výkon potřebný k dnešní bezpečné kvalifikaci do závodu zůstává zatím neznámou, ale boj o posledních pět, šest míst na startu bude určitě tuhý. Kvalifikaci bude možné sledovat live na stránkách série IndyCar.

p.
 Jezdec  Tým
Čas
1.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
40.2301
2.
 H.Castroneves  Team Penske
40.2845
3.
 R.Briscoe  Team Penske
40.2916
4.
 W.Power  KVR Technology
40.3516
5.
 G.Rahal  Newman/Haas/Lanigan Racing
40.3661
6.
 J.Andretti  Roth Racing
40.3841
7.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
40.4015
8.
 D.Wheldon  Target Chip Ganassi Racing
40.4168
9.
 O.Servia  KVR Technology
40.4575
10.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
40.4699
11.
 B.Junqueira  Dale Coyne Racing
40.5219
12.
 B.Rice  Dreyer & Reinbold Racing
40.5554
13.
 T.Bell  Dreyer & Reinbold Racing
40.5667
14.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
40.6079
15.
 A.Lloyd  Rahal Letterman Racing
40.6251
16.
 M.Moraes  Dale Coyne Racing
40.6366
17.
 S.Fisher  Sarah Fisher Racing
40.7155
18.
 H.Mutoh  Andretti Green Racing
40.7465
19.
 V.Meira  Panther Racing
40.7690
20.
 E.Carpenter  Vision Racing
40.7746
21.
 D.Manning  A.J. Foyt Enterprises
40.8533
22.
 E.Bernoldi  Conquest Racing
40.8539
23.
 D.Hamilton  Vision Racing
40.8645
24.
 J.Simmons  A.J. Foyt Enterprises
40.8885
25.
 T.Scheckter  Luczo Dragon Racing
40.9079
26.
 M.Papis  Rubicon/Sam Schmidt Motorsports
40.9168
27.
 A.J.Foyt IV  Vision Racing
40.9261
28.
 M.Duno  Dreyer & Reinbold Racing
40.9290
29.
 J.Wilson  Newman/Haas/Lanigan Racing
40.9444
30.
 R.Yasukawa  CURB/Agajanian/Beck Motorsport
40.9944
31.
 M.Dominguez  Pacific Coast Motorsports
41.0596
32.
 M.Roth  Roth Racing
41.1050
33.
 J.Camara  Conquest Racing
41.1238
34.
 R.Hunter-Reay  Rahal Letterman Racing
41.1649
35.
 B.Lazier  Hemelgarn Johnson Racing
41.5911
36.
 E.Viso  HVM Racing
50.5897

Všechny časy neoficiální