Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault končí

Renault končí

Příští sezona bude jeho poslední.

Renault příští rok zmizí z F1, zůstane už jen jeho značka Alpine. Koncern Renault obnovil svůj tovární tým v roce 2016, ale od roku 2021 nese jméno dceřiného výrobce sportovních automobilů. Jméno Renault zůstalo ve F1 pouze skrze motory, které používal pouze Alpine. Ani tento tým s nimi ale není moc spokojený a ani Renaultu nedělají kdoví jakou reklamu, jelikož i při ojedinělém vítězství v Maďarsku v roce 2021 byl oslavován hlavně Alpine, ne moc Renault. Alespoň vývoj motorů zpomaloval a následně se zamrazil v očekávání nové generace, která nastoupí v roce 2026, takže to Renault moc nestálo. Navzdory rozpočtovému stropu, omezenému množství dynamometrů a dalším opatřením by vývoj zcela nové pohonné jednotky a pak její překotné vylepšování na začátku generace něco stály a generální ředitel francouzského koncernu už evidentně nemá víru a/nebo trpělivost. Konkurence přitom bude tvrdší, jelikož k Hondě, Ferrari a Mercedesu se přidají Audi a Red Bull Ford.

Zatím to nebylo potvrzeno, ale Alpine vyjednává (nejen) o dodávání pohonných jednotek s Mercedesem, kterému se uvolní kapacity odchodem Aston Martinu k Hondě. I proto bude Alpine i příští sezonu závodit se stejnými pohonnými jednotkami jako dosud. Viry-Châtillon se mění na Hypertech Alpine Centre. Bude se tam pracovat na supersportu Alpinu, na technologiích baterií, na elektromotorech a také se budou podporovat programy Alpinu a zákazníků ve WEC a programy partnerských značek ve Formuli E a Rally Raid, čímž by se mělo zabránit propouštění. Ale výrobci zůstávající nebo přicházející do F1 v tomto důležitém a náročném období jistě nepohrdnou příležitostí oslovit nejlepší z nich.

Desetiletí po posledním titulu s Red Bullem se Renault vytrácí z F1. Foto: Renault

Renault dodává své motory do F1 téměř nepřetržitě od roku 1977. Výjimkami byly roky 1987/88 a poté ještě období 1998 až 2000, ve kterém však bez přímé účasti Renaultu byly jeho motory vyráběny francouzskou společností Mecachrome. Ta zůstala partnerem Renaultu od jeho návratu až dosud a F1 tedy opustí po bezmála třech dekádách.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Renault