Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Týmy musí upravit řešení předního přítlačného křídla

Týmy musí upravit řešení předního přítlačného křídla

FIA před Kanadou nařídila výstuže.

Týmy McLaren, Toyota, Renault, Williams, Red Bull a Toro Rosso musí upravit řešení předního přítlačného křídla tak, aby se horní vodorovné dodatečné prvky při jízdě neprohýbaly.

To je nové nařízení FIA, které není spokojeno s mírou volnosti, kterou tyto elementy mají. Tento případ pak evokuje vzpomínky na aféry z roku 2006, kde se soupeřům nelíbilo přední přítlačné křídlo Ferrari [čtěte více zde], které se v rychlosti prohýbalo, a tím redukovalo aerodynamický odpor na rovinkách.

Pozornost se o několik měsíců později přesunula na zadní přítlačné křídlo, kde FIA dokonce vydala nařízení, podle kterého musely týmy zavést výstuže [psali jsme zde]. Rozhodně není bez zajímavosti, že se tak stalo před Velkou cenou Kanady 2006. BMW pak muselo kvůli hrozbě protestů ze strany konkurenčních týmů FIA po závodě požádat, aby křídlo posvětila, což se také stalo.

V květnu loňského roku se soupeřům nelíbilo také zadní přítlačné křídlo Red Bullu [psali jsme zde].

Ve stejném období pak McLaren v testech poprvé představil nové řešení předního spojleru s přídavným prvkem, které okamžitě vzbudilo pozornost soupeřů [čtěte více zde], FIA ale dala řešení zelenou. Koncept posléze převzaly výše zmíněné týmy - z nich Renault už výstuže požadované FIA aplikoval a závodil s nimi již v Monaku.