Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Zklamaný Räikkönen doufá v prolomení smůly

Zklamaný Räikkönen doufá v prolomení smůly

Špatně zvolená strategie byla rozhodující.

Vypadalo to jako hodně složitý závod?

Ve skutečnosti jsme udělali jednu chybu, kterou byl výběr pneumatik. Opravdu jsme nepředpokládali, že se opět rozprší, proto jsme si ponechali ty staré. Do té doby jsme měli rychlost i auto na vítězství. Tato chyba nás naneštěstí stála hodně, no alespoň jsme získali nějaké body. Nebyli jsme tolik konkurenceschopní, jak auto mohlo být, rozhodně to mohlo dopadnout lépe.

Navrhl jste týmu výměnu pneumatik?

Ne, bylo to týmové rozhodnutí. Všichni jsme součástí týmu, takže se společně také rozhodujeme. Někdy to vyjde, bohužel dnes byl ten den, kdy to zrovna nevyšlo. Mohlo se to odehrávat jakýmkoli směrem, v tu dobu jsme měli velmi dobrou rychlost. Pak ale najednou začalo pršet, gumy už v tu chvíly byly pořádně ojeté, takže se s tím nedalo nic dělat.

Šampionát je na špičce hodně vyrovnaný. Co očekáváte od druhé poloviny sezóny?

Poslední čtyři závody nebyly vůbec snadné, obzvláště pro mě. Ani jeden z nich nebyl povedený. Minule jsme měli dobrou rychlost, ale pak jsem měl smůlu a problémy s vozem, takže když se na to podíváte, ve dvou závodech jsme nezískali ani bod, a ve skutečnosti ani další dva nebyly zdaleka dokonalé. Přesto jsme stále v šampionátu natěsno, takže to není uplně tragické. Jsem si naprosto jistý, že máme auto na vítězství, je před námi ještě dost závodů a my jen potřebujeme dál tlačit na pilu. Jsem toho názoru, že jak dáme opět věci do optimálního chodu, budeme zase vítězit.

Ze začátku závodu jste byl rychlejší než Hamilton. Bylo Ferrari nejrychlejším vozem na trati, pokud se oprostíte od problému s volbou pneumatik?

Vždy jsem byl přesvědčen o tom, že máme dobré auto. Není to tak, že by se najednou zhoršilo. Udělali jsme jen chybu s volbou pneumatik, ta nás stála hodně moc. Do této události jsme měli výbornou rychlost a všechno se zdálo jednoduché. Byla to bohužel prostě jenom smůla.

Nyní jsou tři piloti srovnaní na stejném počtu bodů, znamená to pro vás osvěžení vašich ambicí na titul?

Jak jsem již řekl, poslední čtyři závody byly nelehké. Mám dva nedokončené závody a fajn, minulý závod jsme měli parádní rychlost, ale zase malý problém. Tady jsme to taky netrefili, takže se dělíme o vedení. Po těch čtyřech závodech to mohlo být mnohem horší. My jsme si vědomi toho, že máme rychlé auto, musíme jenom dát dohromady víkend, kdy všechno půjde hladce, kdy se věci vydaří tak jak mají. Ještě nás čeká mnoho závodů. Přestože jsme měli poslední dobou komplikace, myslím, že jsme v dobré výchozí pozici, máme dobrou rychlost, takže není důvod si dělat příliš velké starosti.

Zmínil jste chybu při volbě gum, ale ani po přezutí auto nebylo tak rychlé. Z jakého důvodu?

Byl jsem jen uvězněn za ostatními. Navíc jsme natankovali do konce závodu, takže jsme byli v tu dobu pořádně těžcí. Také jsem se kvůli dešti dostal párkrát mimo trať, jednou v plné rychlosti za mostem. Chytl jsem aquaplaning a se štěstím se vrátil na trať, potom jsem si byl docela jistý, že ani auto není v nejlepší kondici. Ale vrátili jsme se. Byly to složité podmínky a jsem přesvědčen, že s jinou volbou pneumatik bych byl v pohodě a schopný bojovat o vítězství. Někdy se to ale vyvine takhle.

Když se podíváme na celkové pořadí, mohlo to být i o moc horší, znepokojuje vás to, nebo jste si naopak ulevil?

Jak jsem se již zmínil, poslední 4 závody nebyly zrovna to, co bychom si přáli. Ale stále jsme ve vedení, opravdu to mohlo být mnohem horší. Nedělám si s tím příliš starostí, věřím, že se můžeme dostat do pozice, jakou bychom chtěli. Jen potřebujeme mít příště konečně všechno tak jak má, a od toho se pak odrazit dál.

Odvledl jste tady lepší práci nežli tým?

Ne, vyhráváme i prohráváme jako tým. Někdy děláme špatná rozhodnutí, a pak je třeba se z nich poučit. Já si týmu nestěžuji, a oni si zase nestěžují mně. Mohl jsem jednoduše říct, že chci vyměnit nebo nechat stejné gumy, ale byla to týmová práce a někdy se to prostě nepovede. Je potřeba se z toho jen poučit.

Když jste po pit stopu zjistil, že nedosahujete Hamiltonovy rychlosti, požádal jste tým o změnu, jako to udělal Alonso?

Ne. Potom jsme očekávali, že se to rychle přežene, když se tak nestalo, zajeli jsme pro výměnu. Ztráceli jsme příliš mnoho času, jenomže zpětně se to říká snadno, že jsme je měli vyměnit rovnou. My jsme především nečekali, že začne pršet, když začalo, domnívali jsme se, že to je jenom na pár minutek. Nakonec jsme se ale dotáhli na čtvrté místo. Jsem z dneška zklamaný, ale stále jsme získali slušné body a dělíme se o první místo v šampionátu, takže jsme nic neztratili.

Mohl byste pro nás popsat souboj s Alonsem na konci?

Bylo to pěkné. Vždycky mě baví bojovat, pro mě to byly důležité body, ale zase jsem nechtěl riskovat příliš. Fernando nemá moc co ztratit, takže si může dovolit víc riskovat. Samozřejmě jsem si chtěl zajistit jeden extra bod a nakonec se mi povedlo jej získat, takže to bylo fajn.

Co se přihodilo při startu?

Start jsem měl vážně povedený. Hodlal jsem se prosmýknout mezi Heikkim a Markem, ale Mark mě zavřel a já tam neměl místo. Hamilton ze čtrvrtého místa také dobře odstartoval a předjel všechny, já jsem ale vážne neměl kudy. Byl jsem sice rychlý, ale musel jsem přibrzdit.