Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Glosa Nelsona Piqueta - GP Evropy

Glosa Nelsona Piqueta - GP Evropy

Průběh závodu očima jezdce týmu ING Renault F1.

Zdravím všechny,

Velká cena Evropy byla pro celý tým velkým zklamáním. Dnes večer, pouze několik hodin po průjezdu cílem, jsem zklamán, že jsem nezískal ani bod - a vypadá to, že jsme promarnili dobrou příležitost. Víkend totiž začal velmi dobře a přituhlo až v sobotu, což mělo za následek moje jedenácté místo.

Nejdříve musím říci, že při příjezdu do Valencie nedošlo k žádným nepříjemným překvapením. Pro tento závod jsme se důkladně připravili, vyhodnotili naše silné stránky, uskutečnili nějaké simulace a prostudovali si videozáznamy z předchozích závodů na tomto okruhu. Rovněž jsme měli přístup k nějakým telemetrickým údajům z vozů Formule 3, což nám pomohlo nalézt ideální dráhu. Když jsme tedy absolvovali několik prvních kol na trati, nebyli jsme vůbec ničím překvapeni.

Renault - Nelson Piquet

Tento okruh mám opravdu rád. Všichni byly překvapeni nízkou přilnavostí povrchu první den, avšak - podobně jako v Monaku - se situace během víkendu zlepšila. Jde o dispozičně velmi náročný okruh a musíte na něm velice přesně řídit - zejména pokud jde o odhad správných momentů k brzdění. V pátek jsem se hodně najezdil, protože jsem chtěl shromáždit maximum údajů, neboť úspěch víkendového snažení obvykle závisí na tom, čeho dosáhnete ve volných tréninkových jízdách. V sobotu jsme provedli nějaké úpravy, zejména jsme zvýšili přítlačnou sílu. Pokud jde o brzdy, velmi důkladně jsme se snažili odstranit případné problémech s nadměrným opotřebením: s brzdami jsme zápolili v Montrealu a o tento víkend jsme už o žádné podobné problémy nestáli. S pneumatikami to však tak jednoznačné nebylo. V pátek v noci byly bouřky, které vymyly veškerou gumu z povrchu okruhu. To znamená, že všechny týmy v sobotu ráno začínali od nuly a všem to zamíchalo jejich plány.

Měli jsme dost vysoké sebevědomí, avšak kvalifikace byla skutečnou studenou sprchou: Fernando ani já jsme se nedostali do třetí řady. Já stál na patnáctém startovním místě a to bylo vzhledem k možnostem monopostu a k našim vyhlídkám v předchozím tréninku velké zklamání. Po takto neúspěšné kvalifikaci jsem musel zvolit strategii s jedinou zastávkou v boxech a doufat, že mi přerušení jízdy za pořadatelským vozidlem pomůže vrátit se do pole jezdců.

Renault - Nelson Piquet

Bohužel, tak se to zrovna nevyvíjelo. První kolo bylo velmi živé a já se propadl o několik míst. Poté jsem si zničil přední křídlo. Mimo to nebylo téměř možné předjíždět. Brzy bylo patrné, že nezískám žádné body. A aby toho nebylo málo, Fernando ukončil závod po jediném kole…

Dnes večer jsme tedy velmi zklamáni - celkově však tým zůstává optimisticky naladěn. Vůz se zde projevil v dobrém světle a my víme, že se to bude opakovat i za čtrnáct dnů ve Spa. Není pochyb, že nám naše rychlost bude stačit k posílení čtvrtého místa v poháru konstruktérů. Je velmi nepříjemné, když se vám nepodaří proměnit potenciál na body.

Renault - Nelson Piquet

Na tento víkend co nejdříve zapomeneme a soustředíme se na Velkou cenu Belgie. Celý tým se bude snažit napravit promarněnou příležitost z tohoto víkendu.

Brzy na shledanou.

Nelson