U Ferrari nechtějí ustanovení jedničky uspěchat
Rozsáhlý rozhovor se šéfem Ferrari Stefanem Domenicalim.
Můžete nám říct svůj komentář k rozhodnutí komisařů?
Jak jsem již řekl vašim italským kolegům, nejsme zvyklí jakkoli tyto situace komentovat. Jediná věc, kterou vám k tomu mohu povědět je, že ve chvíli, kdy jsme byli komisaři předvoláni, jsme jim řekli svoje stanovisko, a to je celé. Poté také komisaři diskutovali s Hamiltonem, a pak následovalo rozhodnutí. K tomu nechceme vydávat žádné další komentáře.
Mohl byste pro nás obecně zhodnotit dnešní výkon Kimi Räikkönena? Zdálo se, že jsme dnes viděli jiného Kimiho.
Ano, máte pravdu. Byla velká škoda, že nedokázal závod dokončit, protože odvedl fantastickou práci. Tlačil na to, jak se můžete z časů přesvědčit. Skutečně tlačil na pilu hodně hodně moc, poté měl trošku potíže s poslední sadou tvrdších pneumatik, s kterou nebyl schopen jezdit takové časy, jaké si představoval. Na konci to pak bylo hodně složité, protože se dostal mimo trať.
Je tu skutečně obrovské množství elementů, které dostanou vůz na tu či onu stranu. Mohli jste to vidět, když se Lewis dostal mimo, Kimi byl schopen jet prostředkem, a pak se naneštěstí dostal opět mimo trať i on, ale to jsou závody. Ale bylo dobré vidět, že je vysoce motivovaný a že jede na maximum, jak jen je schopen.
Byl protest, po kterém následovala penalizace, iniciován Ferrari?
Absolutně ne, rozhodně ne. Byli jsme komisaři předvoláni po skončení závodu.
Bylo něco řečeno i o předjížděcím manévru během Rosbergova roztočení se?
Ne, ne, ne, ani v nejmenším... když jsme byli předvoláni, byli jsme tázáni na situaci v poslední šikaně mezi Kimim a Lewisem, a pak také na následující události, prostě jsme o tom jen mluvili.
Když jsou teď bodové rozestupy takové jaké jsou, dáte oběma pilotům stejnou příležitost bojovat o šampionát?
Jak jsme již řekli, děláme rozhodnutí v zájmu týmu. Z mého pohledu jsme v situaci, kdy je třeba si sednout a vklidu to bez spěchu promyslet, protože takový je náš přístup k závodům, a pokud ucítíme, že je ten správný čas, pak to uděláme. Tuto neděli si vezeme se spoustou dalších poznatků zpátky domů, abychom se dobře připravili na Monzu. To je hlavní cíl pro několik příštích dní.
Všichni známe výsledek šetření, ale mohl byste nám prozradit, jaká byla prvotní reakce, když jste viděl ten manévr mezi Kimim a Lewisem?
Osobně si myslím, že to bylo poněkud extrémní. Je přirozené, že když někoho atakujete, tak závodíte, ale problémem je výhoda, kterou tím manévrem můžete získat, což je klíčový bod této záležitosti. To je myslím věc, která je potřeba vzít v úvahu. Co je skutečně výhoda, kterou za těchto podmínek můžete využít v druhé situaci po předcházející zatáčce. To je z mého úhlu pohledu to nejdůležitější. Ale to je závodění.
Jak se cítíte ohledně výkonnosti před Monzou? Víme, že jste velmi dobří co se týče maximální rychlosti, ale již v Montrealu jsme mohli vidět, že auto není ideální při přejezdu obrubníků.
Tak tedy, jak jsme řekli, Monza pro nás není ideální trať také z toho důvodu, že očekáváme ne zrovna vysoké teploty. Jediné, co nám tedy zbývá, je pracovat skutečně velmi tvrdě, protože jsme si vědomi, že McLaren bude hodně silný především na Monze, ale samozřejmě ne jen tam, jak můžeme vidět. Včera jsme byli opravdu ohromení jejich rychlostí v kvalifikaci.
Abych byl upřímný, právě to ukazuje, jak je šampionát napnutý, jak těsné to až do konce bude. Jsme si vědomi jejich síly a nemůžeme polevit ani na vteřinu. Dnes jsme si odnesli další ponaučení. Musíte si počkat, vždy jsme to tvrdili, ale dnes to bylo očividné- nemůžete čekat jen do konce závodu, ale dokonce i po něm. To jen ukazuje, jak je situace komplikovaná. Budeme se nadále snažit a pracovat ze všech sil, protože je respektujeme a jsme si vědomi jejich schopností.
Výsledkem šetření komisařů je fakt, že se stal Felipe vítězem, a je nyní pouhé dva body za Lewisem. Již jste s Felipem mluvil, a jaká byla jeho reakce?
Samozřejmě, že jsem Felipeho o tomto výsledku informoval, ale potom jsem hned musel pospíchat na tento tiskový meeting, takže spolu budeme mluvit ještě později, i tak jsem se opozdil, za což se omlouvám.
Zmínil jste se, že Kimimu to moc nešlo na tvrdší sadě pneumatik, a zdálo se, že Felipe na nich ztrácí čas zrovnatak. Do jaké míry z toho máte obavy?
Pochopitelně je to něco, na čem musíme hodně zapracovat, protože stejné směsi pneumatik budeme mít i v Monze. To se pak může ukázat jako rozhodující faktor, který udělá rozdíl ve výkonu vozu, takže je to něco, na co se musíme zaměřit.